Logistik, Transport

Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

37 inlägg 25279 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451191 Dagens I-landsproblem om man hade lagt det alldeles på bilvägen också?

Avatar Fallback

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

ÅsaNisse  
#451199 Intressant utveckling av åsikter i denna tråden. Vissa vill ha ordning och reda och jobba utifrån de regler och förordningar vi har i vårt samhälle. Somliga andra tycker att det kvittar väl lite i allmänhet. Man ska kunna göra lite hur som helst utan att andra ska bry sig, även på annans marker.
Det är väldigt talande för mina tidigare erfarenheter av skogsfolk och ger också förklaringar till varför det kommer upp trådar om avverkningar över gränser osv. lite då och då.

Avatar Fallback

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

tallen100  
#451212 Visst kommer cyklarna förbi och virket är snart bortkört, men det tillhör väl vanligt vett att fråga markägaren om det går bra att lägga vältorna på dennes mark, särskilt om man lägger det mitt i en väg.

Användarvisningsbild

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

moiam  
#451260 Bra skrivet @ÅsaNisse. Kan bara håller med.

Användarvisningsbild

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451292
ÅsaNisse skrev:Intressant utveckling av åsikter i denna tråden. Vissa vill ha ordning och reda och jobba utifrån de regler och förordningar vi har i vårt samhälle. Somliga andra tycker att det kvittar väl lite i allmänhet. Man ska kunna göra lite hur som helst utan att andra ska bry sig, även på annans marker.
Det är väldigt talande för mina tidigare erfarenheter av skogsfolk och ger också förklaringar till varför det kommer upp trådar om avverkningar över gränser osv. lite då och då.

Fast nu vet jag inte om det bara gäller "skogsfolk". Sånt folk finns väl lite varstans, inte minst i trafiken. Där är jag nog själv lite åt det hållet dessutom från tid till annan.. . .

Användarvisningsbild

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

halvproffs  
#451353 Tycker att det är mest en dålig planering. Borde ha gått att få ett avlägg på en lämpligare plats tycker man även om det skulle innebära längre skotningsväg. Sen kan det ju vara en oerfaren avverkningsledare.

Avatar Fallback

Re: Tjällossning gör att virke på cykelbana ligger kvar

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#453811 Det här är en planering och prioriterings miss från skogsbolaget. Här skulle man vara på tå och skaffa fram en lastbil så fort det skulle avverkas. Måste man vänta till slutet på säsongen för detta? Fanns det ingen annanstans som man kunde avverka under den här perioden?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).