fre 15 dec 2006, 23:17#4361
jo lärarn sa det spec vid kvistningen om någon skulle kvista fort så skulle dom få "kör förbud" i 15min till resten av dagen
jag började väldigt sakta en kvist i taget och sen när ja började få in lite det med hur man ska kvista så trappa jag upp ett steg fortfarande som jag klarade av
den andra var jag ännu mer försiktig med då jag hade själv fått stamkvista och röjt undan runtom (lärarn var i närheten vid båda fällningar efter massor med bråk med vad de nu heter typ arbetskyddsnämnden lr någe)
och det andra var ett träd som stod mer eller mindre i kanten av ett dike inärheten av de andra trädet jag fällde,
det var några mindre hasselträd ivägen men lärarn och även jag trodde att det skulle gå att få ner granen om den bara väl fick börja falla men dom tog emot för mycket så läraren fick ta hand om den sista biten ner när det hade fallit mot dom..
han känns bra som lärare för han e väldigt nogrann med kedjefilning och andra grundläggande saker
han säger även att om vi inte förstår ska vi säga det för då har han förklarat fel.. vilket gör det bara lättare för en själv å säga när man inte förstår något han precis förklarat
vi har en lärare som kan vara något stressad ibland