Skördare

ÖSA FMG 762/280

589 inlägg 277827 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#436603 Är nog i yrkeslivet. Är snickare/byggare/sågare/skruvare på dagarna på en såg en dryg km hemifrån å så kör jag farsans stockbil på helgen :grin:
Kom ur militären lite före jul så nu rullar allt på igen!

Fast jag är nån sorts tränisse nu så lockar nog stockbilen mest! :grin:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Erre  
#436605 Ja säger ju det.
Snickaren blir åkardräng! \M/ :-BD

Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#436606 Risken finns :D :D

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#436611 Ojdå det var duktiga tag! Kanske du fick E kortet i militären var du i Dragsvik säkert. Jag fick också E kortet där i tiden men har aldrig kört en meter med det har aldrig haft någon gnista för det.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#436890 Jodå, E kort å adr å hela baletten. Är ju en himlans massa kurser man ska ha nu för tiden.
Dragsvik, stämmer bra. Hade det bekvämt med kvällsarna eftersom jag bor 20 km från brigaden. Var ofta hem! :grin:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#440906 Bra Blivande snickare så nu har du det ur världen och fick lite nytta på samma gång.

Tänkte fråga en sak om Ösa kan man ha eller brukar de ha i dagens läge vätska i bakvagnens
däck jag har inte kollat på Ösa men men tycker att hon kippar så lätt utan band bak.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#444904 Har på senaste tiden haft problem med att tilt upp inte hålls uppe tills jag har ansatt trädet är det ålderdom eller är det magnetventilerna som släpper finns det tipps. :roll:
1489669406_013.jpg
[attachment=0]1489669406_013.
Kunde inte låta bli att visa upp ÖSA i vårsolen hemmkörd nu efter vinterns 3 olika hyggen och helt i huggarskick ännu jag är otroligt livnöjd om man tänker på den långa vägen hit.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Erre  
#445077 Vilken pärla Lindqvist!! :-bd

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

totte  
#445079 Ja, jädrar så fin den är! Härligt att det funkat så bra nu i vinter, ett suveränt jobb du gjort med den gamle trotjänaren.

Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#445085 Håller med, en riktig skönhet!
Kul att få se en bild på maskinen man läst så mycket om! :-BD
Kan förstå att det känns bra.
Har du nåt att fixa i sommar eller är det bara en enda lång väntan till nästa vinter nu? :wink:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#445089 Tack alla tre för era vänliga kommentarer. Jo jag hade nog tänkt måla bakvgnen och vidare på att forska i att bekämpa oljeläkagen som nu är lite men också försöka få tilten att hållas uppe skall packa om båda tiltsyl. för de läcker utåt och så försöka få belastnings ventilerna att röra sig så jag inte behöver trycka med rundfilen. Samt också för kran som gör att motorn vill stanna. För när motorn stannat och datorn slagit ut för att starta om så då arbetar belastningsventilerna normalt som det ska utan att motorn stannar underligt.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

Blivande snickare  
#445095 Just så, inte blir du sysslolös då inte! :grin:
Men samtidigt skönt att det inte är några enorma operationer.

Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#446947 Ja måste säga att jag är väldigt imponerad av skogsforums sidas höga kvalitet jag skriver i kanske 10 olika forum och det är som skogsforum skulle vara ljusår före andra jag har tex aldrig stött på att redusera bilder pga storlek och sådant så nog måste Fredrik ha en väldigt stor dator hemma att få alla att rymmas i :-bd . Till och med i engelska forum är på samma stadie som det var för 8 år sedan här. Och framförallt tänk vad tydligt uppställt allt är här och vilken kapasitet och utåtriktade vänliga mänskor som driver det här. Ni är en förebild för andra både internationellt och omtänksamt skriv på en engelskt forum på svenska eller på svenska i finska forum så får ni se hur många vänliga svar ni får. 🤗 Jag måste få dethär sagt .

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA FMG 762/280

Lindqvist  
#449937 Hur är det med tilt cylindrarna i 746 är de dubbelverkande eller enkelverkande faller tilten ner av egen tyngd eller hur kan det vara och hamnar i flytläge det verkar ju så i allafall.

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA FMG 762/280

SkogsKuben  
#451105 Kan de inte vara samma problem som användare 83-35 hade på sin eva 250 med TJ aggregat? skulle be han om tips om hur han löste de då de begav sig :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).