Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2527 inlägg 287002 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Blivande snickare  
#449538 Ja här finns vi för varandra när det behövs, svårt att hinna ett mer vänligt ställe än detta forum, både på internet och IRL så att säga :-BD

Ut i röjskogen @Erre, det brukar vara en effektiv huvudtömmare efter nåt psykiskt tungt.
Det är nog lugnet i skapandet av en framtida virkesbank som för oss alla här samman så väl! :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Seb macahan  
#449540 Håller med den finske snickaren. Ut o röj med dig. Eller ta familjen på en utflykt. Själv slängde jag på mig löparskorna. Och dagens glädjeämne är att jag kom runt rundan utan hjärtstillestånd. Men man känner sig som ett ånglok när man blir förbisprungen av en gasell hona i tight lycra som studsar upp för backarna. Men det kan vara bra o ha en "hare" i löpspåret....;-)

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

isteskog  
#449543 Om inte annat så sträcker man lite på sig och försöker öka tempot en stund ..... :wink: Man vill ju inte tappa den fina utsikten på en gång .... #:-s

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#449546
Blivande snickare skrev:Det är nog lugnet i skapandet av en framtida virkesbank som för oss alla här samman så väl! :grin:

:lol: :lol:
Där har vi det!

Det är det som svetsar oss samman. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Erre  
#449547 Var sugen på röjsågen en sväng idag, så du är rätt ute snickarna. :wink:
Men det får bli imorgon om tid finns.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Blivande snickare  
#449678 Sedär, hoppas tiden finns :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Seb macahan  
#449972 Ja äntligen. Har krigat med grabbens moppe nu i snart 4veckor till o från. Har provat allt och felsökt det mesta, har haft isär förgasaren och rengjort den. Bytt spole och kollat kablar, jord, bränsle kran allt utom det jag trodde först som alla "proffs" trodde var minst troligt. Statorplattan nere vid svänghjulet var kass. Nu går den som en dröm. Och det ska jag fann ta mig fira nu!!!!

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

totte  
#449989 Bra jobbat Seb! Det där är lömskt som f-n, när alla auktoriteter förklarar att "den där går aldrig sönder, den är det inte". Den som säger så är för övrigt inte en bra felsökare. Grundregel: Allt skall misstänkas.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#449993 Har fått plats för husvagnen för sommaren inte långt härifrån :-bd

Så nu blir det att sitta och se utöver havet, supa
kaffe och läsa nio dagar i veckan :d

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450004
Seb macahan skrev:Ja äntligen. Har krigat med grabbens moppe nu i snart 4veckor till o från. Har provat allt och felsökt det mesta, har haft isär förgasaren och rengjort den. Bytt spole och kollat kablar, jord, bränsle kran allt utom det jag trodde först som alla "proffs" trodde var minst troligt. Statorplattan nere vid svänghjulet var kass. Nu går den som en dröm. Och det ska jag fann ta mig fira nu!!!!

Va bra du överlistat en tjurig moppe, kan överlämna 80cc 4hjuling som inte tänder på startgas trots gnista... :???:

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

tallen100  
#450020 Gör ett kompprov på den gnisten.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450024 Har jag faktiskt inte gjort, få leta fram den o kolla :-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450771 Att Miljöpartiet hamnar under 4% i den senaste Sifo-mätningen! :-BD
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Skogsvaktaren  
#450775
Niking skrev:Att Miljöpartiet hamnar under 4% i den senaste Sifo-mätningen! :-BD
/Niklas


Håller med att miljöpatriakernas minskade förtroende är ett av dagens glädjeämne.

Det andra glädjeämnet är att jag kapat och kluvet mer än hälften av de vedlass jag kört hem.
Så nu för det bli helg och tid för lite påskägg...

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

axwell  
#450793
Niking skrev:Att Miljöpartiet hamnar under 4% i den senaste Sifo-mätningen! :-BD
/Niklas


Dubbel glädje, det gör även KD.
Hoppas att det håller i sig. :ymparty:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).