Öppna kategorin

"Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL!

6 inlägg 2573 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL!

bgl  
#407183 I nätupplagan av tidningarna Land och ATL ligger en reklambanner framför den redaktionella texten. Den måste av läsaren avvisas för att läsaren ska komma vidare.
Därigenom är det öppet för utgivaren av nätsidan att se vilka som läst bannern utöver de som svarat.
Möjligen en form av åsiktsregistrering.
Vem tycker denna metod är trevlig?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: "Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL

Huggar Herman  
#407186 Det blir allt svårare för utgivarna att kunna ta betalt för redaktionellt skriven text och framför allt kvalitativ sådan.
Av någon märklig orsak anser många att det ska vara gratis och det är priset du får betala för "gratisläsandet" på nätet.

Avatar Fallback

Re: "Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL

qw12  
#407195 Om registrering kan man tycka mycket, men om något är gratis på internet, så är det du som är produkten.
:smile:

Avatar Fallback

Re: "Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL

Hema  
#407230 Jag föredrar former som är minimalt belastande och kränkande för läsaren. Utvecklingen får väl se vilka sidor som klarar sig.

En konstig sak som jag inte riktigt förstår är att tidningar drar in mer pengar på reklam i tidningen än på densamma i nätversion. Skulle det då inte kunna vara som så att det är för billigt med reklam på nätet? Inte att läsarna vill ha allt gratis (även om det naturligtvis må vara sant).

Avatar Fallback

Re: "Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449539 ATL har nu krav på betalning av alla artiklar för att läsa på nätet.
Tog bort ATL från min favoritlista :x

Avatar Fallback

Re: "Tvångsregistrering" av reklamläsare i både Land och ATL

Hema  
#449560 Tidningsdöden kommer nog gå än snabbare, men vi får väl se.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).