ATV och UTV i skogen

UTV, "Mule", "Ranger", "flersitsig ATV"

20 inlägg 17949 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: UTV, "Mule", "Ranger", "flersitsig ATV"

DrW  
#448866 Har en Kioti Mechron sedan några månader. Är ju med sin traktordiesel stark och bränslesnål. Mångsidigheten gjorde att jag valde den. Nog känns det som den har klart sämre framkomlighet i besvärlig terräng än en atv. Tak och glasruta gör den ju lite känsligare också. Men i lättare terräng och på skogsvägar ser jag bara fördelar. Älskar flaket. Trevligt med tak och vindruta vid sämre väder. Har även extern hydraulik så nu "måste" jag ju snart nog ha någon variant på hydraulvagn att koppla på även om behovet egentligen är mycket litet..…

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: UTV, "Mule", "Ranger", "flersitsig ATV"

Köhnke  
#480452
Mangan skrev:Vilka el-modeller har ni hittat? Ranger EV och en billigare Titan Green 4x4 vet jag om. Tror el skulle passa mig.

Kolla på Hisun Sector E1. Jag har själv beställt en!

Avatar Fallback

Re: UTV, "Mule", "Ranger", "flersitsig ATV"

Stejo  
#635854 Har en nyinköpt Can Am Traxter HD8 som jag testat i skogsbruk några veckor. Är mycket nöjd och imponerad över framkomligheten. Har haft stor nytta av att kunna inspektera och snabbt få överblick samt att kunna upparbeta vindfälld skog genom att slippa bära runt motorsågar och utrustning för att sedan ta virket traktorburet till bilväg.

Användarvisningsbild

Re: UTV, "Mule", "Ranger", "flersitsig ATV"

cruisern  
#637725 Jag ha haft min Polaris Ranger 570 sedan 2014. Jag är mycket nöjd med denna för den är mycket allsidig att använda. Jag använder den att att åka ut i skogen för arbete, åka till de lokala handlarna och handla, koppla på en timmervagn som jag modifierat som bl.a kan transportera loggar, kubb, ris och personer. Man kan också ta med några kompisar och glida ner till byn och ta en pilsner (lätt sådan för chauffören). Det är praktiskt att på flaket lasta upp upp det man handlat eller de tillbehör man behöver om man skall ut och arbeta.

Jag har kompletterat med bl.a en WARN-winch fram, större 30Ah batteri, extra LED belysning fram och bak, LED varselljus fram och bak. Till flaket har jag byggt olika fästen för mina motorsågar. Jag har ett fäste som kan monteras tvärs flaket och ett som kan monteras längs med flaket. Använder det som är bäst för tillfället.

1586861624_ranger.jpg
1586861618_60786087529__ecae3b5b-cc72-4278-8dee-c7d0dfda5e99.jpeg
1586861609_img_3007.jpeg
1586861597_img_2655.jpeg

Avatar Fallback

Re: UTV, "Mule", "Ranger", "flersitsig ATV"

Fixaren1  
#654831 Finns både ATV och Utv på gården. Väljer ATV när jag ska köra vagnar runtomkring husen men väljer tveklöst Utv för transport till skogen och längre åkande. Perfekt med flaket så jag slipper ha vagn till röjsåg, stängselutrustning mm. Traktorreggad så barnen kan nyttja den istället för att köpa microbil/moped e.dyl.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).