Öppna kategorin

Utbildning

5 inlägg 2482 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utbildning

mamus  
#447573 Hej!

Jag har surfat runt litet på olika utbildningar för skogsskötsel. Jag fastnade för en 3-månaders utbildning, kvalificerad Skogsvårdsutbildning, hos Utbildning Skogs Färna AB. Är det möjligen någon här på forumet som har erfarenhet av den eller har något annat tips på bra utbildningar i skogsskötsel.

Tackar på förhand.

Magnus



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Utbildning

Vilsten  
#447653 Jag har varit i kontakt med dem tidigare, just den utbildningen du tänker på ges i princip enbart till utlandsfödda / långtidsarbetslösa via arbetsförmedlingen. Innehåll och tempo i kursen är anpassad därefter.

Avatar Fallback

Re: Utbildning

uffejohan  
#447654 Har någon gått kursen Hållbart familjeskogsbruk i Växjö? Tror att det är en högskolekurs och har fått för mej att den är väldigt nyttig. I så fall får man väl damma av det gamla studentbetyget...

Avatar Fallback

Re: Utbildning

Håkan A  
#447771 Hållbart familjeskogsbruk kan rekommenderas, @uffejohan Det finns saker att lära där oavsett om man är ny i skogssektorn eller har varit skogligt verksam under lång tid. Mixen av studenter med olika bakgrund, erfarenhet och kunskapsnivåer brukar ge ett stort lärande och erfarenhetsutbyte i sig själv. Brukar också ge en del nya kontakter i det skogliga nätverket!
Gick första Hållbart kursen efter att varit skogsägare i ca 10 år och hade stort utbyte av det. Att det sedan råkade dra iväg till en hel 180 poängsexamen på Skogs och träprogrammet till slut är en annan historia! Men kanske ett bevis på att jag tyckte att kurserna var bra!
Bara sök, det kostar dig inget mer än tiden att göra ansökan och det går att tacka nej om man ångrar sig!

Avatar Fallback

Re: Utbildning

uffejohan  
#447776 Tack för info Håkan. Då får det bli ansökan till hösten. Ska verkligen bli spännande att sätta sej på skolbänken igen, samma år som klassen ska fira 50 år sedan studenten....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar