ATV och UTV i skogen

Skogsvagn ulven

7 inlägg 3696 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsvagn ulven

Ingoberra  
#447311 Riktigt dyr enligt mig. Bild nr 3 utstrålar inte kvalitet heller direkt. https://www.blocket.se/alvsborg/SKOGSVA ... m?ca=5&w=3



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ulven

axwell  
#447315
Ingoberra skrev:Riktigt dyr enligt mig. Bild nr 3 utstrålar inte kvalitet heller direkt. https://www.blocket.se/alvsborg/SKOGSVA ... m?ca=5&w=3

Jag är tämligen värdelös som svetsare men fullt så bedrövligt brukar det normalt inte bli. :surp: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagn ulven

Vardon  
#447321
axwell skrev:Jag är tämligen värdelös som svetsare men fullt så bedrövligt brukar det normalt inte bli. :surp: :lol:


Jag håller helt med dig. Och när man svetsat ungefär sådär, så är det väl kanske inte det man skryter med typ
"Bruden, ska du med hem och kolla på mina svetsningar"

Varför får jag en känsla av att det är uselt material. Även duktiga svetsares svetsar brukar se ut som en full apa gjort dem om det är dåligt material.

Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ulven

skogh  
#447376 Nyvab låter göra sina vagnar i kina och kvalite`n är varierande, jag har en och den är bättre svetsad men lite klent gods i vissa delar. prototypen på vagnen i annonsen har den ena säljaren kvar, har för mig att de byggde prototyperna till alla modellerna i älmhult på kjedje fabriken och bad kineserna kopiera dem.

Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ulven

Ingoberra  
#447379 Hur motiverar man det priset? Jag skulle säga att den fick kosta max 30000

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvagn ulven

skogh  
#447398 Det kan man fråga sig om många saker... ofta säljs saker med 200-300% avans. Ta en Avesta 4.2 ex de vill väll ha 180000 för dem. Material och arbetstid för 50 på sin höjd skulle jag gissa...

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagn ulven

Chemgineer  
#447452 Och hur mycket utvecklingskostnader finns det, o hur stora volymer säljs att sprida ut dessa på?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).