Skotare

Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

30 inlägg 8780 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Seb macahan  
#446467 Lägger upp en ny tråd. Tänkte att man kan dela med sig bland andra som blir lika löjligt exalterade över o prova nya maskiner och fordon.
Idag blev jag erbjuden att i morgon ta o låna huggarlaget som avverkar hos mig nu, att låna deras skotare för en dag.
Ett erbjudande jag omöjligt kan tacka nej till. I morgon blir det "julafton" på riktigt.
Ponsse Buffalo King. Jag återkommer sent i morgon [emoji3]
DSC_0406.JPG
DSC_0407.JPG




   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Mowi850  
#446468 Det var inte dåligt erbjudande. Snacka om fredagsmys på riktigt[emoji57]

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

hemhuggare  
#446477 Det kan bli dyrt! För du vill inte köra med traktor och griplastarvagn mer sen :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

husqvarna_med_sthil  
#446480 Smög förbi en sådan där "tingest" med trulle och huggarvagn förra helgen, väldigt vad liten man kände sig i traktorn... :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

sundelius  
#446506
hemhuggare skrev:Det kan bli dyrt! För du vill inte köra med traktor och griplastarvagn mer sen :lol:

Jag tänkte likadant :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Elfving  
#446507 Precis, gör det inte. Du kommer att inse vilka leksaker en jordbrukstraktor med huggarvagn är i skogen!

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Seb macahan  
#446508 Jag har ägt och kört en skördare som jag sålt för o sen köpa en stegskördare på traktorn så jag tror jag ska klara av att...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

JensSkoog  
#446515 Blir lite avis på dig nu, Seb :wink:

Men, å andra sidan skulle jag väl skitit ut mig rejält om jag skulle köra en sådan :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446519 Hm av någon konstig anledning är jag inte o provkör ny bilar hos handlare för då blir jag sugen på att byta bil.....

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

stegmaster  
#446522 Seb, du får bara säga samma som reporteren i filmen om den stora maskinen från Khöering från tidlig 70-tal-.
Men va er nu detta för en klumpedunns :lol: :lol:

Nä det ser kul ut, skulle gärna testat en själv.
Ingen fara för att man ska få ideer, då det inte finns möjlighet att köra med sådana maskiner här jag bor.
Tror dock inte jag letat en skotare hur som helst, men en skördare hadde vore en annan femma. :smile:

Blir roligt att få rapport när dagen er slut. :-bd

Avatar Fallback

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

husqvarna_med_sthil  
#446564 Skulle ju vara alldeles in i bomben roligt att få skota med en riktig maskin men det finns inte någon som helst ekonomisk täckning för det i mitt fall... men fasen vad roligt det vore, tror jag iaf, har aldrig kört någon.

Avatar Fallback

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

holmesö  
#446618 Tänk bara, skillnaden på pojkar och män är att leksakerna är dyrare. Så kom loss, släpp ut lustarna. Har du råd så roa dig med dina drömmar så gör det men se bara till att det inte drabbar någon oskyldig.

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Torbjörn Johnsen  
#446623 Ja, nu väntar vi med spänning och otålighet på att Seb macahan ska ge oss en målande beskriving av dagens fröjder:-)

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Pannben  
#446643
Torbjörn Johnsen skrev:Ja, nu väntar vi med spänning och otålighet på att Seb macahan ska ge oss en målande beskriving av dagens fröjder:-)


Seb har väl inte tid med oss nu. Han skotar väl för fullt :roll:

Användarvisningsbild

Re: Ny rolig maskin jag aldrig kört!!!

Vedproducent  
#446657 Kommer nog när dagen är slut strax efter midnatt och han hunnit hem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).