Trädfällning (arborist)

FILMER - Trädklättring

329 inlägg 173725 visningar 36 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#442691 Helt riktigt. Det är ett under att man kommer hem till familjen utan skador med tanke på det jobb man har. :surp:
Fast man försökertänka igenom alla scenarion så går det inte alltid som tänkt. Men än så länge inga personskador. Min kollegas termos får man väl räkna in som förbrukningsmaterial. Råkade fälla en topp som vinden tog. Termosen blev lite platt.... :wink:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

ohc917  
#444166 Edit

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#444380 Herlig! Bra at det postes filmer her igjen, det er lenge mellom hver gang. :-BD
Noen grunn til at du ikke la ned trærne i full lengde? Ut fra videoen kunne det se ut til at det var plass?

   TS
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

ohc917  
#444603 Den största anledningen är att jag ville klättra då det inte blivit mycket i år. Det står även ett litet träd mellan kameran och träden som knappt syns i bild.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

JensSkoog  
#444647 Finns ingen bättre anledning än det, "och917" :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#445988 Gjorde denne jobben i fjor høst, men har ikke fått satt meg ned og redigert før nå...!
Spiderleg ble brukt på to lange greiner som strakk seg over et dukkehus og et gjerde, det meste annet gikk ned på speedline over taket.

NB! Ingen dyr eller personer ble skadet under innspilling... #:-s


   TS
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Huskyman  
#446033 Som vanligt; snyggt jobbat. :-BD

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

röjar kalle  
#446059 Det är en fröjd att se någon som behärskar sin profession till fullo.Och visar det och inte bara sitter framför datorn och har synpunkter om säkerhet.Här kan man snacka om säkerhets tänk annars är det game over.Hatten är av för en riktig yrkes man. :-bd

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#446104
röjar kalle skrev:Det är en fröjd att se någon som behärskar sin profession till fullo.Och visar det och inte bara sitter framför datorn och har synpunkter om säkerhet.Här kan man snacka om säkerhets tänk annars är det game over.Hatten är av för en riktig yrkes man. :-bd


Takker og bukker :grin: :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#453426 Ble inspirert av en video jeg så på nettet for en stund siden, og lagde min egen versjon. Sort/hvitt i slow motion. Klipp fra diverse jobber som jeg neppe kommer til å lage egne filmer av. Men topper som faller mot bakken er jo alltid spennende, er det ikke? :grin:


   TS
Användarvisningsbild

Fällt träd med min Husqvarna 372 xpg

MartinH  
#460798 Inlägget finns under Motorsåg och handhållen och där filmer.

Mvh
MartinH
Senast redigerad av MartinH tor 22 jun 2017, 18:48, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Hema  
#460906 Blivit felpostat? Även rubriken ändrad.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

MartinH  
#460908 Det verkar så, tänkte inte på att det endast var trädklättring.

Mvh
MartinH

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

anersimyra  
#461027
:grin: :grin: denna film som visar när jag " bonnbeskär " några ekgrenar togs med förfäran emot av " expertisen," livsfaaaarligt kacklar förståsigpåarna.. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

MartinH  
#461033 Jag måste nog ge förståsigpåarna rätt här. Har själv provat denna metod en gång måste jag erkänna och det kunde ha slutat olyckligt. Det som blev min räddning var att jag surrat fast stegen i trädet med spännband. Det var i och för sig en betydligt större ek och gren. Toppen av grenen slog i backen och ändan in mot trädet slog bakåt och sopade till stegen så den böjde sig samt strök mitt ben, lite mer på benet så...
Guds försyn att det inte gick värre för min del.

Jag gör dock aldrig om det genom att stå på en stege på det sättet, det kan jag lova.

Mvh
MartinH

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).