Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 318988 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Peteflamingstar  
#445626 Fördelen med äldre pickis som hobbybil är ju att de är skattebefriade, billiga att försäkra (entusiastbil), bra laståsnor, och man behöver inte 4wd som i skogen. Dessutom jävligt kul att ha, tänk er att man slänger upp Husqvarna 372:an på F100-flaket lite nonchalant och åker iväg till någon rolig trädfällning :-BD
Senast redigerad av Peteflamingstar lör 18 mar 2017, 19:59, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445629
Bild


Nog hade man kunna ha en 4wd åxå iofs.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445630
Bild


Men en lägre är ju vackrare

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Peteflamingstar  
#445636 Fränt med tvåfärgat!

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445674
1489874079_c10a.jpg

Mysig kärra

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

mikael_s  
#445680 Svängde förbi Ford-handlaren idag igen, med frun. Så nu är det ändring i specen. Varianter av extended cab föll bort direkt, full crew cab skall det vara. Handlaren gned händerna, "vi fick in 15 nya bilar i morse och med dem en som skulle passa er perfekt, en crew cab med långa flaket!"

Men jag vet inte, den blir ordentligt lång. In hade också kommit en svart Crew Cab Sport med kort flak, rätt läcker utan krom.

Slurfi skrev:Jag undrar om du eg måste gå upp en tyngdklass till trekvarttonnaren 2500
och då kolla på en Work Truck med Double Cab och 8 fots flaket, enligt bifogad bild?
V6 må leverera hästar men de är iskalla på begmarknaden.


De är bra mycket större än "halvtonnarna", som redan de är stora. Och säkert 20k$ dyrare.

Hann inom RAM handlaren med och provade både 3.6 Pentastar V6 och 5.7 Hemi V8. Båda med 8-växlad automat. Måste säga att sexan imponerade. Skön gång och fullt tillräckligt med kraft. Hemi V8'an är såklart starkare och snabbare men inte "bättre"? Annars väldigt skön gång i RAM! Bäst vägegenskaper av alla de jag testat tror jag. Är det för de har spiralfjädrar bak då alla de ndra har bladfjädrar? Blev imponerad av RAM, också billigast (mest rabatt, ca 13000CAD). Men looken? Tyvärr inga foton därifrån.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445683 Spännande att följa, jag tycker såklart du ska ha långa flaket.
Har Fordarna nåt som liknar Chevas Work Truck?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

mikael_s  
#445684
Slurfi skrev:Spännande att följa, jag tycker såklart du ska ha långa flaket.
Har Fordarna nåt som liknar Chevas Work Truck?


Ja hur lång är en röjsåg egentligen?

Menar du en Silverado WT? De är ju ytterst sparsmakade, med gummiklätt golv så man kan spola av insidan! Ford har säkert något liknande.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445686 Jovisst, jag kollade på en sån WT i USA, minns ej var men då kostade den typ 140K:-SEK
men det var såklart utan allt, så i verkligheten så var den väl lite dyrare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450577
1492207934_flatbeda.jpg
1492207934_flatbedb.jpg

http://www.commercialtrucktrader.com/li ... -121221692
$39,935
Specification

Year:2017
Make:Chevrolet
Model:Silverado 3500HD
Class:CLASS 3 (GVW 10001 - 14000)
Category:Flatbed Dump, Flatbed Truck, Landscape Truck
Cab Type:STANDARD CAB
Engine Size:6.0L
New/Used:New

Jag är kär

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450706 Min stora kärlek? :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450732 Jovisst men den är inte så stor eg, det är samma kaross som i alla Silverados
men den här har dubbelhjul och flatbed med tipp istf vanliga flaket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#465845 nu håller jag på och tittar på blocket efter en dragbil och har fastnat lite på Chevrolet s10 med V6 och 4x4
dom flesta får dra 2680 eller 2700 eller 2720. är det någon som vet varför det är den skillnaden skulle vara bra med en som får dra 2700 eller mera så man får dra en släpvagn på 2700 med full lass lagligt alstorn väger ca 1600.
om man köper en som får dra 2680 kan man då registrera om den till 2700 eller är det inte värt det.
det finns många släpvagnar som har totalvikt på 2700 där av frågeställningen.
Är det bra drivlina i s10 eller ska man leta vidare.

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#465850
skogshasse skrev:nu håller jag på och tittar på blocket efter en dragbil och har fastnat lite på Chevrolet s10 med V6 och 4x4
dom flesta får dra 2680 eller 2700 eller 2720. är det någon som vet varför det är den skillnaden skulle vara bra med en som får dra 2700 eller mera så man får dra en släpvagn på 2700 med full lass lagligt alstorn väger ca 1600.
om man köper en som får dra 2680 kan man då registrera om den till 2700 eller är det inte värt det.
det finns många släpvagnar som har totalvikt på 2700 där av frågeställningen.
Är det bra drivlina i s10 eller ska man leta vidare.

Eftersom du ändå måste ha E-kort för att köra denna kombination så har det ingen betydelse om släpet är registrerat med totalvikt 2700 kg och bilen bara får dra 2680 kg. Det enda intressanta är att den verkliga släpvikten på polisens våg inte mäter mer än 2680 kg.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

JörgenO  
#465851
skogshasse skrev:nu håller jag på och tittar på blocket efter en dragbil och har fastnat lite på Chevrolet s10 med V6 och 4x4
dom flesta får dra 2680 eller 2700 eller 2720. är det någon som vet varför det är den skillnaden skulle vara bra med en som får dra 2700 eller mera så man får dra en släpvagn på 2700 med full lass lagligt alstorn väger ca 1600.
om man köper en som får dra 2680 kan man då registrera om den till 2700 eller är det inte värt det.
det finns många släpvagnar som har totalvikt på 2700 där av frågeställningen.
Är det bra drivlina i s10 eller ska man leta vidare.


Hej
Du får ju dra ett 2700 (eller 3500 för den delen)-släp även med 2680-bilen om du har BE-kort och verklig vikt på släpet inte överstiger 2680 (och skulle det väga 20kg för mycket är det väl ingen katastrof).

Bilen i sig har jag ingen koll på annat än att bensinV6a o släp låter som ett dyrt nöje :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).