ATV och UTV i skogen

Kvistare

22 inlägg 11818 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kvistare

isteskog  
#445092 +1 på det A-myra :geek:

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Kvistare

Mats_Orberga  
#445658 Innan allt är kopplat och klart och förberett är jag rätt säker på att man hunnit både kvista och kapa trädet med en motorsåg. Särskilt som det såg ut som man ändå måste ta fram sågen för att efterkvista.

Avatar Fallback

Re: Kvistare

Botvig  
#445886 Gillar man en massa extra spring med att koppla och framför allt, att leta efter prylar bland en massa granris är detta ett bra alternativ. Jag föredrar motorsågen eller Hypron. :-ss

Avatar Fallback

Re: Kvistare

röjar kalle  
#445902 Med lite planering och fler gubbar och hjulingar kan man nog få lite gjort.Så tokigt är inte konceptet. :smile: Men en skotare med klämbanke är nog mitt val.Men man är ju präglad av stor skogsbruket. :smile:

Avatar Fallback

Re: Kvistare

Hema  
#445974 Största nackdelen som jag ser det är att man får fullt med ris precis där man har spänt upp kvistaren, vilket innebär att man måste rensa platsen varje gång eller spänna upp kvistaren på ny plats.. Klart man kan ju ställe upp sin huggarvagn jämte och sätta på ett risrede eller motsvarane o då gärna en risgrip, så man kan göra några trän innan vagnen blir full.

Avatar Fallback

Re: Kvistare

wingen007  
#793462 Hittade denna gamla tråden men jag undrar om någon vet var man kan köpa den där finska kvistaren fästes i två träd och som drogs av en 4hjuling?

Användarvisningsbild

Re: Kvistare

Temlav  
#793548 Har egentligen ingen aning, men videon är ju upplagd av dessa: https://www.uittokalusto.fi/
Så ett tips kan ju vara att ta kontakt med dem!?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).