Bioenergi

tørka rå ved oppå ovnen

9 inlägg 12814 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

tørka rå ved oppå ovnen

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445487 Noken her som har tru på dette, å laga til ei rist ca 30-40 cm oppforbi vedovnen å legga noken rå vedkubbar oppå der som tørke når eg fyre i ovnen. Kollegaen min seie at eg ikkje må gjera det pga det blir så mykje fukt i rommet kan få sopp (svampar) osv. Eg bur i ein moderne leilighet og ikkje noke skikkeligt gammaldags laftahus, gammaldagse tømrahus tåle vel meir sånt. Far min sa at i oppveksten hans så pleide dei å tørka rå ved i bakerovnen på kjøkkenet. Dei fyrte med tørr ved, bakerovnen blei naturligvis varm då, og så la dei rå/halvrå ved inne den for å tørka den, dette var før dei hadde straum/elektesitet. No har eg nok av tørr ved men synes det er litt dumt å berre bruka veden til å varma opp rommet, burde kunna brukt den til å tørka litt ved og, har ein diger haug utanforbi huset mitt med rå ved.



   TS
Avatar Fallback

Re: tørka rå ved oppå ovnen

Robertberg  
#445582 Den fukt som blir i luften sugs ju in i elden, så det borde väl vara en ganska låg risk?

Avatar Fallback

Re: tørka rå ved oppå ovnen

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445588 At ovnen bruke da når den skal forbenna den tørre veden meine du ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: tørka rå ved oppå ovnen

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445594 Jag brukar ett lass inne i pannrummet så det får förtorka. Det fungerar bra förstås. Låter som en bra ide att göra detsamma med en köksspis. Om det nu är du menar?

Användarvisningsbild

Re: tørka rå ved oppå ovnen

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445595 Fukten dras ju ut med luften som går till förbränningen

Avatar Fallback

Re: tørka rå ved oppå ovnen

Robertberg  
#445598 Ja precis då jag menar, enig med Uvskogen.

Användarvisningsbild

Re: tørka rå ved oppå ovnen

Vedproducent  
#445612 Torka ved inomhus är energimässigt en mycket dålig affär. Det åtgår 0,7 kWh för varje kg vatten du ska torka bort oavsett om du gör det i eller intill eldstaden. Så det är ju lika ineffektivt som att elda rå ved direkt.

Avatar Fallback

Re: tørka rå ved oppå ovnen

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445618 ja men eg fyre jo i ovnen uansett, så ideen er at når eg allikavel fyre, så kan eg tørka noken kubba for å dryga den tørre veden. Uansett så fann eg meg 8 mursteina på arbeid og lagde 2 stabla på kvar side oppå ovnen og la ei rist imellom og noken kubba oppå ristå så får me sjå kor det går. Kubane er fora, eller furu som det eigentleg heiter. Bør kanskje bruka lauvtre for å unngå rennande kva når kubbane blir varme.

   TS
Avatar Fallback

Re: tørka rå ved oppå ovnen

axwell  
#445645
Vedproducent skrev:Torka ved inomhus är energimässigt en mycket dålig affär. Det åtgår 0,7 kWh för varje kg vatten du ska torka bort oavsett om du gör det i eller intill eldstaden. Så det är ju lika ineffektivt som att elda rå ved direkt.

Ja det är kontraproduktivt, enda fördelarna är att det blir lättare att få fyr och sotar i vissa situationer lite mindre.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).