- Richard Feynman
svampbob skrev:För vilka yrkesgrupper i Sverige är det ok att komma åkande i en fullsize? För många sticker det i ögonen om man har något bättre än en Volvo.
svampbob skrev:För vilka yrkesgrupper i Sverige är det ok att komma åkande i en fullsize? För många sticker det i ögonen om man har något bättre än en Volvo.
Palms skrev:svampbob skrev:För vilka yrkesgrupper i Sverige är det ok att komma åkande i en fullsize? För många sticker det i ögonen om man har något bättre än en Volvo.
Konstigt det där, det är mer ok att komma i en 500kkr Transporter eller en Santa Fe som fullutrustad väl närmar sig 700k kr än en jänkare som kostar mycket mindre. Men så är det, kör man fullsize så får man leva med sånt.
Slurfi skrev:svampbob skrev:För vilka yrkesgrupper i Sverige är det ok att komma åkande i en fullsize? För många sticker det i ögonen om man har något bättre än en Volvo.
I gruvbranschen är det helt ok, alla maskinister när en dröm om att åka jänkare och lyckas man
komma upp sig såpass att man har råd med en fin bil så visar det ju att man åtm har nåt, eller hade nåt.
Men om kunden nekar pga fel bilmärke så är det nog fel kund ändå.
svampbob skrev:Slurfi skrev:svampbob skrev:För vilka yrkesgrupper i Sverige är det ok att komma åkande i en fullsize? För många sticker det i ögonen om man har något bättre än en Volvo.
I gruvbranschen är det helt ok, alla maskinister när en dröm om att åka jänkare och lyckas man
komma upp sig såpass att man har råd med en fin bil så visar det ju att man åtm har nåt, eller hade nåt.
Men om kunden nekar pga fel bilmärke så är det nog fel kund ändå.
Jag minns första gången jag skulle ner i gruvan i Kiruna och stod vid vakten och väntade. Det var en strid ström av stora pickuper som åkte in genom grindarna.
Slurfi skrev:Alltid spännande med fullsize pickisar, givetvis kan man inte jämföra med småpickisar och är man
lite komfortkrävande så duger inget annat än en rymlig och kraftfull jänkare.
Snackade med en kollega som har just en L200, inne på andra motorn nu efter 7000 mil, den verkar
dra strax över litern diesel och då finns ju inga argument öht för att köra med småpickisar om de
både är dyra i inköp och drift.
Ent skrev:Slurfi skrev:Alltid spännande med fullsize pickisar, givetvis kan man inte jämföra med småpickisar och är man
lite komfortkrävande så duger inget annat än en rymlig och kraftfull jänkare.
Snackade med en kollega som har just en L200, inne på andra motorn nu efter 7000 mil, den verkar
dra strax över litern diesel och då finns ju inga argument öht för att köra med småpickisar om de
både är dyra i inköp och drift.
Off topic i denna tråd, men den L200 som är på andra motorn, vilken årsmodell? De gamla var ju kända problembarn, men jag har fått för mig att de blivit bättre from 2006. Stämmer detta eller har problemen fortsatt?
Slurfi skrev:Sant japsarna är inget att spara på, bara använd och sälj sen bort.
DeSoto -53 är ju en riktig goding, jag är särskilt svag för 1954 eller äldre årsmodeller på bilar.
Pickisarna börjar gå upp i värde och utbudet minskar känns det som, en mitten åttiotalare som är i
fint skick kostar närmare 100K och jag tror inte du får tag i en 60-talare som är besiktad under det.
Jag kommer nog att omsätta min Suburban och köpa en pickis istället framöver och då blir det
en så gammal som jag har råd till.