Socialt (mer om oss)

Nystart

58 inlägg 11864 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#444956 Trakasserier och rå stämning? Måste missat nåt :???:
Visst tonen kan vara hård ibland, men hjärtlig för det mesta, så uppfattar jag det iaf.
Personangrepp har det väl varit väldigt sällan.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nystart

Elfving  
#444957
Mangan skrev:Jag gillar bättre det sätt @Torbjörn presenterar nyheter, med en kort sammanfattning och lite egna tankar ibland och sen en länk.

Håller med. Att skriva lite egna reflektioner ger en mer personlig prägel och gör läsandet än mer intressant.
Borde det inte passa med en "Nyhetslänktråd" där allt av intresse postas på "Nikingmanér"? Dvs helt innehållsfattigt förutom länken. Jag uppskattade många av de länkar som postats av @Niking men dylikt skulle passa bättre i en avsedd tråd tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Nystart

isteskog  
#444960 Saknar Nikings länkar! Man läste ju bara det man tyckte var intressant, de personliga reflektionerna var inte avgörande för vidare läsning. Jag länkar också i min tråd ibland: En skogsbondes vardag. Skulle det bli krav att skriva ett antal meningar i den tråden för att det skulle duga i forumet då är vi nog på fel väg ..... :roll:

Avatar Fallback

Re: Nystart

röjar kalle  
#444962 [quote="tallen100"]Trakasserier och rå stämning? Måste missat nåt :???:
Visst tonen kan vara hård ibland, men hjärtlig för det mesta, så uppfattar jag det iaf.
Personangrepp har det väl varit väldigt sällan.[/quo Känner heller inte till något sådant här på forumet.Men är det så om man vill ha rå stämning, trakasserier,personangrepp så är jag villig att ställa upp. :wink:

Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#444963
röjar kalle skrev:
tallen100 skrev:Trakasserier och rå stämning? Måste missat nåt :???:
Visst tonen kan vara hård ibland, men hjärtlig för det mesta, så uppfattar jag det iaf.
Personangrepp har det väl varit väldigt sällan.[/quo Känner heller inte till något sådant här på forumet.Men är det så om man vill ha rå stämning, trakasserier,personangrepp så är jag villig att ställa upp. :wink:

:lol: :lol: :lol: Kalle kan man alltid lita på :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nystart

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444965 Har aldrig förstått tjusningen med rå stämning. Varför rå och hjärtlös när man kam vara snäll och hjälpsam?

Tror ingen vinner något på rå stämning, det är - för den absoluta majoriteten - inte mycket svårare att vara schysst ön att vara rå. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444966 Jag placerade alltid länkarna där jag tyckte att de passade in...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444987
Mangan skrev:Jag gillar bättre det sätt @Torbjörn presenterar nyheter, med en kort sammanfattning och lite egna tankar ibland och sen en länk.

Du föredrar alltså vinklade nyheter?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Seb macahan  
#444990 Det är Skogsforums födelsedag idag!!!

Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#444991 Jag tyckte Nikings länkar funkade kanon, rubriken talade om vad det handlade om.
Dom jag inte var intresserad av läste jag inte, busenkelt :d

Avatar Fallback

Re: Nystart

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445061 Jag föreslog att det skulle skapas en tråd för nikking länktips.
upplevde det bara jobbigt att se 10-15 nya inlägg som bara innehöll länkar när man loggade in.

Avatar Fallback

Re: Nystart

jannee  
#445064 Man kan ha vilken åsikt som helst om Nikings länkande. Många av hans länkar var dock intressanta som man i många fall troligtvis missat. M.a.o. inget ont utan även något gott, därefter är det upp till var och en att öppna länken - inget tvång :oops:
Sedan kan Fredrik också ta fram en inte så rolig siffra och den är hur många av forummedlemmarna som varit aktiva senaste månaden/året. Den procentsatsen borde förbättras, orsaken till att den är så låg borde sända en tanke av eftertänksamhet.
Vad kan göras för att få forummedlemmarna till att bli mer aktiva, med inlägg och kommentarer :?: .
NI som har befogenheten att ta bort, stryka inlägg, stänga av medlemmar, vakna nu upp och kom med något riktigt positivt :!:
Visa nu att ordet NYSTART också betyder något :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#445069 Tror du är något på spåren där jannee.

För tänker man efter så är vi inte så jättemånga som skriver här stadigt, d.v.s varje dag/vecka/månad.
Det är rätt många av dom som skrev flitigt här förut som saknas, men det kan ju bero på mycket.

Det är väldans mycket som blivit bättre på SFO på senare tid, men tycker inte att den "rätta" stämningen riktigt vill infinna sej, som den var när jag kom hit för fyra år sedan (det kändes som att det var mera fart, lite lättsamare och roligare här då). Men överlag är forumet riktigt bra :-bd

Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#445072
Mangan skrev:Har aldrig förstått tjusningen med rå stämning. Varför rå och hjärtlös när man kam vara snäll och hjälpsam?

Tror ingen vinner något på rå stämning, det är - för den absoluta majoriteten - inte mycket svårare att vara schysst ön att vara rå. :-BD

Man ska vara snäll och hjälpsam (det tycker jag dom flesta här är), sen ser jag inget fel i att man kan munhuggas lite ibland när tillfälle ges, högt i tak men hjärtligt. Tror jag skulle bli väldigt uttråkad i verkligheten om man inte hade kamrater som man kunde käfta och skoja lite med, men alla är ju inte såna och då får man försöka hålla igen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nystart

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445074 Munhuggas med kamrater är en sak, men utanför kamratkretsen så är det ioftast olämpligt. Man omger sig ju dagligen med personer som man varken delar åsikter, inställning eller kamratskap med. På jobbet med sina kunder, leverantörer och kollegor, i sina förenigar, på nätet.

Själv har jag tröttnat på alla "kamrater" som måste munhuggas hela tiden, och jag kan inte påminna mig att jag har några bekanta som gör det heller.

Högt i tak betyder inte att man kan vara taskig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).