Socialt (mer om oss)

Nystart

58 inlägg 11861 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nystart

husqvarna_med_sthil  
#444915 Personligen har jag inte hängt med alls i vad som hänt, har folk slängts ut från sf ?
Hur som har jag en smula svårt att känna den där äkta glädjen just nu när det arbetas ständigt hårt för att ta glädjen ifrån en, mörk utveckling helt enkelt men men... jag vill ha glada nyheter, ägarrätten ska utökas, skogsbrukare ska få större och bättre möjligheter att bruka och sköta om sin skog, möjligheter till utveckling osv. Bara hoppas det blir bättre i framtiden.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#444916 Nja ser man till antalet inloggade medlemmar, så är det ju bara en bråkdel som har åsikter om det där överhuvudtaget. För t.e.x 50 gilla markeringar är en piss i havet egentligen, med tanke på alla som är aktiva här.

Klart det måste finnas gränser och förnyas, men det är inte bra att peta för mycket.
En annan försämring är att @Niking tröttnade på att ge oss nyheter, säkert var nyordningen med länkandet
menad som en förbättring från början, men tror vi är ganska många som tycker att det blev det motsatta.

Avatar Fallback

Re: Nystart

bema  
#444919 Jaha, nu ska vi bråka om hur många som gillat också.......... =))

Jag läser bara sånt jag finner intressant......... :lol:

Avatar Fallback

Re: Nystart

tallen100  
#444920 :lol: Nä inte bråka :d
Jag läser bara oxå sånt jag finner intressant, och på köpet så slipper man reta sej på saker och olika ämnen :mrgreen:

Jag tycker lite livliga diskussioner och olika åsikter om saker och ting livar upp, bilder på solnedgångar i all ära, men........

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Erre  
#444921 Jo visst är det så.


Håller helt med dig tallen.
Jag saknar oxå nikings länkar. Han gjorde ett fantastiskt bra jobb.

Men om vi haft fel regler innan och nu har rätt för att det ska stämma med sökmotorer osv. ( det tekniska kan @Fredrik Reuter ) så är det kanske inte mycket att be för.

Vill niking inte längre posta länkar med det nya systemet så kan ingen tvinga han.

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Seb macahan  
#444922 Måste erkänna att jag också saknar @Niking länkar. Men jag vill också erkänna att vissa stunder blev det lite väl många länkar kanske, men 2-3länkar varje släpp tyckte jag var trevligt och en del gav ringar på vattnet i form av nya trådar i berört ämne. Hoppas vi får tillbaka länkarna Niking?

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Vardon  
#444928
jannee skrev:Kommer stadigt att sjunka allt eftersom man öppnar samma tråd återigen och kan inte gilla mer än en gång, har jag fattat rätt eller :?:


Jo men säg inget till Sundelius :)

Alltid svåra balansgångar. Alla kommer inte kunna vara helt nöjda jämnt. Bara såna enkla saker som om en diskussion ska mynna ut att svara på det som frågas, eller det som vill vetas. Det behöver inte vara samma.

Det brukar vara bäst för ens egna blodtryck bara läsa det som är vettigt. Samtidigt är det även en fråga för ägarna hur de vill forumet ska utvecklas.

Själv skulle jag gärna se att några av våra kunniga skribenter skriva remissvar från skogsforum. Då tror det är viktigt vad forumet innehållet är och hur det hanteras för att bli tagen på allvar.

Bästa sättet att slippa tveksam moderering är att inte skriva tveksamma inlägg...

Användarvisningsbild

Re: Nystart

stegmaster  
#444930
Erre skrev:
stegmaster skrev:Samma här.
Har inte stört mig på nånting als förutom modereringen. 8)

Jag tycker att det har framgått tydligt att merparten har tyckt att det behövs.

Och den kommer att fortsätta.

Jo, men nu var inte dig jag hadde i åtanke, så det er lugnt.
Och jag har dragit mig från att skriva i dessa tråder som vel fortfarandet er i karanten, inte för va andra/merparten här tycker eller inte, utan endast för att Fredrik som ägare vil det ska vara så.
Så då får man bara akseptera, att så er det.

Avatar Fallback

Re: Nystart

Umea  
#444932 När man förvärvs arbetar och samtidigt använder en stor del av fritiden till att njuta av skogs arbete

så räcker inte 24 timmar / dygn till att dessutom hålla sig uppdaterad på nyheter inom jord och skogs världen.

Det var då enkelt och tids effektivt att snabbt ögna igenom @Nikings trådar

där många nya och aktuella nyheter togs upp av honom.

Jag saknar den servicen som @Niking gav till oss som har lite ont om tid.

Skulle tacksamt önska det åter.


Du ska se @husqvarna_med_sthil tids nog kommer de glada nyheterna att komma, det är jag övertygad om.

Förnuftet kommer att segra !

Ha en Trevlig kväll !

Vänliga Hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Nystart

röjar kalle  
#444938 Nystart vad är det för något är något jag har missat jag missat :?: Sen att viking lämnat forumet säger vissa gör ju inte att jag sitter och gråter. :d

Användarvisningsbild

Re: Nystart

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444941 Det är ju upp till var och en att länka de nyheter som man finner intressanta...

Men själv har jag definitivt länkat klart här, så länge hittepået från strax innan jul är kvar... Om hittepået tas bort och moderering hamnar stadigvarande på rätt köl, kanske min lust att länka nyheter och debattinlägg återkommer.

Edit: Även om andra länkar en del, så är det många intressanta nyheter och debattinlägg som inte längre hittar hit...
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 15 mar 2017, 21:25, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Nystart

stegmaster  
#444944
tallen100 skrev::lol: Nä inte bråka :d
Jag läser bara oxå sånt jag finner intressant, och på köpet så slipper man reta sej på saker och olika ämnen :mrgreen:

Jag tycker lite livliga diskussioner och olika åsikter om saker och ting livar upp, bilder på solnedgångar i all ära, men........

Du skriver precis det samma som jag tänker tallen100, så du kan bara representera mig med vidare i denna tråden. (så slipper vi skriva dubbla meninger) :grin:

Avatar Fallback

Re: Nystart

röjar kalle  
#444948
Niking skrev:Det är ju upp till var och en att länka de nyheter som man finner intressanta...

Men själv har jag definitivt länkat klart här, så länge hittepået från strax innan jul är kvar... Om hittepået tas bort och moderering hamnar stadigvarande på rätt köl, kanske min lust att länka nyheter och debattinlägg återkommer.
/Niklas

Det var som jag misstänkte du är kvar.Säg den lycka som varar länge. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nystart

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444951 Jag gillar bättre det sätt @Torbjörn presenterar nyheter, med en kort sammanfattning och lite egna tankar ibland och sen en länk.

Avatar Fallback

Re: Nystart

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444954 Och om modereringen har lett till att det blir mindre trakasserier, färre personangrepp och mindre rå stämning, så är jag helt klart för!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).