Skogsvagn (Huggarvagnar)

Anders Skördare

108 inlägg 60011 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

H-P  
#443986 Jo det stämmer jag leverera de delarna som styrde Valtra traktor vid omvänd körning, samt som bollplank i Valtra frågor då jag jobbat med dessa i 17 år.
Konceptet var så att alla Valtra som levererades ut skulle funka på samma sätt.

FTG
Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#443987 De låter intressant, typ när byggde twin trac på A serien då och styrning/drivning på alpha vagnen?

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

LP576  
#443993 Jag har tyvärr inte mycket gott att säga om någon av de två herrarna bakom Anders Skördare. Jag väntade över ett år på att en HSP-grip jag köpt från dem skulle levereras i samband med att "J" skulle göra slutinstallation av mitt Arbro 350 aggregat och att jag skulle få den utlovade utbildningsdagen. När jag i april 2016 efter MÅNGA men vänliga påminnelser fick beskedet att "J" äntligen skulle komma ett bestämt datum fick jag veta av honom att han var på väg men att HSP-gripen TYVÄRR inte fick plats i servicebilen. Den skulle komma senare. "J" eller någon grip dök aldrig upp. Jag är inte det minsta förvånad att företaget slutade i konkurs.

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444006 Men har du fått igång din Arbro eller?

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

LP576  
#444011 Nej, tappade tålamodet och kontaktade en hög chef på deras samarbetspartner Lantmännen Maskin om Anders Skördares (brist på) agerande. Då började det äntligen hända saker, H-E ringde och var SÅ LEDSEN över det inträffade, de skulle ta tillbaka aggregatet och betala tillbaka pengarna för detta och den icke levererade HSP 028-gripen. H-E var och hämtade aggregatet i slutet av april 2016 och gjorde en delbetalning men de är fortfarande skyldiga mig närmare 100.000 +moms. Ärendet gick till Kronofogden men avslutades i och med konkursen. Jag kan nog se mig i månen efter några pengar. Pengar kan man dock alltid tjäna nya av. Tack och lov. Får nog bli ett Naarva S-23C eller liknande okomplicerat aggregat om jag någon gång får för mig att drömma om att bli själverksam igen. Ha det gott.

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444017 Hjälpte en förra vintern att få igång sin Arbro men den var köpt beg dock.
Anders skördare ville? inte hjälpa till där...

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

LP576  
#444018 Borde kanske ha ringt dig och lejt dig istället gnisten så kanske du hade sparkat igång aggregatet:mrgreen: Här i omgivningen av där jag bor hade dock ingen maskinfirma några kunskaper om stegmatare, de visste knappt vad en sådan var för en manick.

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444021 Surt att både bli av med maskinen o förlora pengarna med.
Har ingen maskinfirma men grejat med mina sen jagvköpte den första -99

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

LP576  
#444023 Jotack, har tagit del av dina intressanta inlägg och trådar kring Arbro.

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

brastab  
#444537 Hej på er, har följt diskutionen ett tag och nu känner jag att jag måste göra ett litet inlägg. Jag äger ett Alpha ekipage och kör profitionellt med detta. Nu efter endel strul med garantigrejor funkar allt hur bra som helst, mycket tackvare säljaren på lantmännen. Fast det är naturligtvis tråkigt det som har hänt men jag hoppas Johan orkar komma tillbaka på något sätt. Vangnen funkar kanon med den körningen jag har och känner mig nöjd att jag hann köpa en innan den försvann, vet inte säkert men tror att jag är den enda i Sverige som kör Alpha men kanche någon av er vet. Vad gäller support har jag lärt mig själv hur det mesta funkar. Nu känner jag mig nöjd efter första inlägger och ser fram mot mya spännande diskutioner (och lite skvaller). Höres

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444546 De var en kille som körde på skogselmia för 2 år sen med sitt ekipage och de var väl @crisse här på forumet?

Föresten välkommen hit till skogsforum !

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

brastab  
#444566 Tackar! hoppas crisse kollar forumet ibland

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

H-P  
#444577
gnisten83 skrev:De låter intressant, typ när byggde twin trac på A serien då och styrning/drivning på alpha vagnen?

Jo så var det, även de som hade twin trac monterat fick samma system man vill ju inte köra med original ratten i skogen. Ingen rymdforskning utan enkelt upplägg som är väl beprövat så att det inte förstör traktorns elektronik.
Kul att det är någon som kör Alpha och fått det att funka du får kontakta Skåne om det strular.

Även om det är någon som behöver en omvänd förarplats till en Valtra HiTech så finns det på lager :smile:

Användarvisningsbild

Re: Anders Skördare

stegmaster  
#444580 Ser att dök upp en "Anders Skördare" valtra til salu här i Norge med. 8)
https://m.finn.no/b2b/agriculturetracto ... e=92220750

Avatar Fallback

Re: Anders Skördare

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444589 For å vera heilt ærlig treng ein egentlig noke sånt for å bli kvitt noken trer? Synes det ser ut som ett romskip inni hytta, stakkars den som skal betala å kjøra noke sånt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).