Skotare

1910e

18 inlägg 6965 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

1910e

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34362 äntligen börjar chefen att prata om en 1910e med 4 radig harv
nån som har hört när dom släpper 1910e har hört det ryktas om 2009-2010



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34556 Du lär nog få ha din maskin många år till. :) :)

Användarvisningsbild
huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34580 1910 kommer ju första halvåret 2009 så den är inte så långt bort

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34595 Jo,han är ju lovad då men jag undrar jag.Vi frågade en av utvecklingsgubbarna vart 1470-ns storebror blivit men han sa att den är skuffad framåt eftersom dom hinner knappt med nuvarande E-lansering.Alltför mycket är ännu halvfärdigt och otestat så första rena seriemaskinerna lär nog dröja,dom har ju tex inte ens fått plastdetaljerna i hytten att passa,allt ska rättas till och listan verka vara lång på allt som är halvfärdigt.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41477 Nokia har en ny däckdimension på kommande (troligtvis till 1910-an) som heter 780/55 26,5
Alltså 3 cm bredare än det som är under 1710-an,men det ska va stabilare och tåla mer last :!:

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41479 blir då bara värre å värre! :D Snart får dom fixa bredare portar på jd verkstäderna,dom som tyckte våran nya 1710a var bred.Är 3,35med banden på.

Avatar Fallback

Re: 1910e

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44068 Snackade med försäljningschefen i Tammerfors idag,och jodå,prototypen har dom då äntligen fått till skogs,går runt Tammerfors.
Sen ska dom ha fram 3 st i en sk 0-serie i april-maj,varav en av dom ska till Elmia.
Första eg. seriemaskinen tidigast oktober-09(blir liksom lite försenad)
Fick inga exakta data,dom verkar ta mycket direkt från 1710-an(drivlina)
Vikten ska heller inte avvika spec. mycket från 1710
Priser hade han ingen aaning om(och han var försäljningschef :grin: )

Användarvisningsbild

Re: 1910e

Lill Junior  
#44120
bracke skrev:äntligen börjar chefen att prata om en 1910e med 4 radig harv
nån som har hört när dom släpper 1910e har hört det ryktas om 2009-2010


Någon 4 radig harv får du nog inte. Bräcke har beslutat att inte bygga fler än dom 2 som finns nu. Däremot kommer det en 3 radig harv inom en snar framtid.

Avatar Fallback

Re: 1910e

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44192 Ta och kolla brackes hemsida dom börjar att lansera den 4radiga harven till våren undrar var du fick den informationen ifrån

   TS
Avatar Fallback

Re: 1910e

markberedarn  
#44213 Tror mer på en 3 radig än på 4radigt den blir ju så tung och en 890/1710 med band fram bak de blir en tung sak de ska en bra trailer till för att flytta maskinen med tanke på att vikten blir så långt bak

Användarvisningsbild

Re: 1910e

Lill Junior  
#44228
bracke skrev:Ta och kolla brackes hemsida dom börjar att lansera den 4radiga harven till våren undrar var du fick den informationen ifrån


Fick den infon av en säljare för 2 veckor sen. De va tydligen svårt att hitta en lämplig basmaskin.

Avatar Fallback

Re: 1910e

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44259 det hörde jag från samma säljare att problemet är vad man ska ha för basmaskin deb enda som jag kan tänka mig är tigercaten
vi har en rottne f18 på prov nu men jag är tveksam om den klarar av den 4radiga annars går den fint

   TS
Användarvisningsbild

Re: 1910e

Lill Junior  
#44273 Problemet med dom är väl att de blir boggiresningar. 890.3 är då för lätt med 4 radig harv, ska nog va Tigercat lr Lokomo....
Ni har inte haft nån 1075 på prov?

Användarvisningsbild

Re: 1910e

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44285 Måste vara grym skillnad vid markberedening med den avfjädrade hytten!?


bracke skrev:det hörde jag från samma säljare att problemet är vad man ska ha för basmaskin deb enda som jag kan tänka mig är tigercaten
vi har en rottne f18 på prov nu men jag är tveksam om den klarar av den 4radiga annars går den fint

Avatar Fallback

Re: 1910e

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44335 har varit i kontakt med tigercat när vi var i hede och markberede fick prova 1075 ute på testbanan den slår ledigt john deere på förarmiljö det var grym sikt i den. sen är det chefen som bestämmer för våran del som är i härjedalen hela sommrarna så ligger ju servicen bra till vi får vänta och se tror 1910 blir för klen vi har haft 3 diffar 2 fördelningslådor boggieras och midjebyten
på våra 4st 1710 or i sommar oddsen talar i mot john deere just nu :???:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).