Skogsvagn (Huggarvagnar)

Nytt märkte på marknaden?

52 inlägg 32597 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396177 Hej o hå... FMV köpte stora kranar av Farmi och inte vice versa. Detta har varit uppe förut.

Torbjörn: Flera modeller av Uniforst görs av FTG. Kika noga längs ned till vänster på bilden så ser du t o m loggan... S&R ägs av Pfanzelt.

MVH
Morgan

FTG
Användarvisningsbild

Re: Nytt märkte på marknaden?

Torbjörn Johnsen  
#398367 Ytterligare en kran- & griplastarvagnstillverkare från Polen - Pozlift:
http://pozlift.pl/

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

mickey  
#398377 Ngn med erfarenhet av BMF?

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#439532 Jag fick min BMF 705 med vagn 92. Installerat spakarna i hytten idag på min valtra 6650. Så snart får ni höra vad den går för.. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nytt märkte på marknaden?

stegmaster  
#439597
Forestboy skrev:Jag fick min BMF 705 med vagn 92. Installerat spakarna i hytten idag på min valtra 6650. Så snart får ni höra vad den går för.. :grin:

Stort grattis. :-BD
Dock vil vi inte bara "höra" utan vi vil se med. :wink:
Hoppas du kan slenga inn några bilder på ekvipagen, och gärna hur du har löst det med spakerna i hytten. :grin:

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

rikard_e  
#439680
Forestboy skrev:Jag fick min BMF 705 med vagn 92. Installerat spakarna i hytten idag på min valtra 6650. Så snart får ni höra vad den går för.. :grin:

Roligt med nytt. Gratulerar och hoppas du verkligen blir nöjd :grin:

Vad är det för spakar ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#439682 Det blev hydralförstyrda spakar med propo för stödfötter,grip,utskjut och rotor.

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#439684 Såhär ser mitt paket ut. BMF = baltik maskin fabrik :)

Användarvisningsbild

Re: Nytt märkte på marknaden?

Torbjörn Johnsen  
#439687 Trevligt med bilder Forestboy! Nu ser vi fram mot bilderna på fullt lass i skogen. Feta sulor på Valtran föresten!

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#442063 Då var första problemet löst, övertrycksventilen utbytt från leverantören. Nästa problem är att slangarna mellan ventilbord och tornet är för korta om man vill vända 370 grader. Få se om fabriken levererar nya slangar?

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#442126
1488481932_img_20170302_195629.jpg

Användarvisningsbild

Re: Nytt märkte på marknaden?

Skogshuggarn  
#509253
Forestboy skrev:Då var första problemet löst, övertrycksventilen utbytt från leverantören. Nästa problem är att slangarna mellan ventilbord och tornet är för korta om man vill vända 370 grader. Få se om fabriken levererar nya slangar?


Blev det nya slangar?,,,, nöjd med ditt BMF ekipage? (Frågan gäller aven andra)

Funderingarna "lever" fortfarande,,,

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#509274
Skogshuggarn skrev:
Forestboy skrev:Då var första problemet löst, övertrycksventilen utbytt från leverantören. Nästa problem är att slangarna mellan ventilbord och tornet är för korta om man vill vända 370 grader. Få se om fabriken levererar nya slangar?


Blev det nya slangar?,,,, nöjd med ditt BMF ekipage? (Frågan gäller aven andra)

Funderingarna "lever" fortfarande,,,

Det blev 50cm skarvslang. Jag tykte mig se att det litet ändrat på de nya med slangdragningen.

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

LP576  
#509384 Det var bland det fetaste framdäck jag sett på en Valtra... Är det månne 650/65-26,5 eller vad?

Avatar Fallback

Re: Nytt märkte på marknaden?

Forestboy  
#509387
LP576 skrev:Det var bland det fetaste framdäck jag sett på en Valtra... Är det månne 650/65-26,5 eller vad?

700-26,5 [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).