Öppna kategorin

Skid-VM i Lahti 2017

77 inlägg 15992 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skid-VM i Lahti 2017

stegmaster  
#440961 Nja, mitt tips med rysserna gick åtminstone in. :wink:
Synd at vi (Norge) even lyckas ödelägga för Finland, fast jag tror resultatet hadde blitt det samma hur som helst, men det får vi tyvärr aldrig veta.

Tyvärr för er Svenskar så verkar inte Stina vara i sin bästa form, men klart det kan even vara vallateamet som missat.
Sen skulle ni nog ochså haft Kalla i hop med Stina, då hadde ni nog varit ennu bättre.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skid-VM i Lahti 2017

JensSkoog  
#440969
jannee skrev:Utan tvivel är norska skidåkare dopade, frågan är bara av vad :?:
Du Jens kanske har en aning :grin:

Snus och aquavit, skulle jag tänka :lol: :lol:
Senn betyder det väl lite att för varje som är med där borta, står det några
tusen i kö och knackar på dörren och vill vara med. :surp:

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#440974 Man kunde läsa på läpparna vad Iivo sa när han passera mållinjen!!

Användarvisningsbild

Helt Ramm: "Kalla" (Hello-parodi)

traktorz  
#441141
can skrev:Kalla er den mest sympatiske av heile gjengen. Kan ikkje sei at eg følge så bra med, men håpe alt bra for hene.


Apropå Kalla:

   TS
Användarvisningsbild

Återstående tävlingar

traktorz  
#441144 Nån fler medalj förhoppningsvis, de dagar som följer:

✦ 10 km damer
✦ 15 km herrar
✦ Stafett 4x5 km damer
✦ Stafett 4x10 km herrar
✦ 30 km damer
✦ 50 km herrar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skid-VM i Lahti 2017

stegmaster  
#441586 Ja va tror man i dag då. :smile:
Pärmäkoski, Kalla, Bjørgen tror jag komma vara dom 3 på pallen, men i vilken ordning er jag mer osäker på. :???:
Men om jag mästa säga nåt nu före start, så gissar jag på 1 Bjørgen, 2 Kalla, 3 Pärmäkoski.

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

jannee  
#441593 Jäkla otur att Johaug inte är med, den enda som kunnat "fostra" Björgen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skid-VM i Lahti 2017

stegmaster  
#441596
stegmaster skrev:Men om jag mästa säga nåt nu före start, så gissar jag på 1 Bjørgen, 2 Kalla, 3 Pärmäkoski.

Nja, 2 rette ut av 3 er vel inte så illa. 8)
Pärmäkoski hadde visstnog fallt, så det kan ju förklare lite av hennes något annonyme innsats, dock inte alt.

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

jannee  
#441615 Björgen skulle i alla fall diskas. Hon har bevisligen blivt behandlad med mannliga könshormon och det om något borde väl vara skäl nog :?: :grin:
För övrigt kommer Sverige att ta 2 medaljer till. Silver på damernas stafett och kanske brons på herrarnas stafett.
Norge har kommit över någon sorts dunder medicin, akvavit enligt Jens, trot den som vill, i vilket fall är de en klass för sig - bara att beklaga, vi skulle aldrig accepterat någon unionsupplösning 1905 :oops: .

Användarvisningsbild

8 första platserna till Nordiska åkare

traktorz  
#441641
stegmaster skrev:
stegmaster skrev:Men om jag mästa säga nåt nu före start, så gissar jag på 1 Bjørgen, 2 Kalla, 3 Pärmäkoski.

Nja, 2 rette ut av 3 er vel inte så illa. 8)
Pärmäkoski hadde visstnog fallt, så det kan ju förklare lite av hennes något annonyme innsats, dock inte alt.


Varje åkare har ju en GPS tracker och man kan spela upp loppet längs spåret på en karta med symboler visandes deltagarna. Man ser de individuellas olika rörelser längs banan, även momentan medelhastighet. Kunde inte se där att någon fallit dock.

Kanske lite trist att vi inte hade tre nordiska åkare representerade på pallen idag, men av topp 8 nordiska åkare var ändå två svenskor, två finskor och fyra norskor.

Resultat & GPS data:
https://data.fis-ski.com/cross-country/live-timing.html

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skid-VM i Lahti 2017

stegmaster  
#441654 Vet inte om ni har koll på kombinert.
Där er tyskerna mycket mer suverene enn dom Norska damerna i längdåkning.
Dom brukar vinna trippel och even fyradubbelt nästan varje konkurräns.

Damåkning:
Marginalera er ganska små trots alt, om man tänker som så at Bjørgen inte vore med eller i form och ni haft lite mer tur med Stina Nilsson på sprinten och hun haft en annan partner i dubbelsprinten, så hadde antagligen ni tatt desse guldmedaljer. :smile:
I damsprint er oftast Sverige lite vassere enn Norge, annars er Bjørgen lite vassere en Kalla just nu, och efter dessa två er dom andra Norske lite vassere enn dom andra Svenska.
Men hur som helst så er det helt ortoligt va Kalla har lyckas med dom senaste veckorna, för hun var ju helt borte för bara kort tid sidan (nästan som Northug, och han er ju borte fortfarandet), Bjørgen har trots alt varit i topp nästan hela tiden sen hun kom tilbaka efter mammaperm.

Det var Norska tv kommentatorer som sa detta om fallet til Pärmäkoski, så vet inget mer.

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

axwell  
#441660 @Blivande snickare eller annan finskförstående: Vad heter Laura i efternamn ?
Våra svenska TV-kommentatorer säger Monnnonenn :roll:

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

Blivande snickare  
#441664 Mononen. Samtliga vokaler och konsonanter korta. Alltså uttal precis som det stavas, finskan är bra på det viset[emoji2]

Det är lite ironiskt att skon man tar på sig som skidan fästs i kallas på finska för "mono" :grin:

Vad heter det på svenska? :oops:

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

tallen100  
#441675 Pjäxa kallas skon :lol:

Avatar Fallback

Re: Skid-VM i Lahti 2017

axwell  
#441682
tallen100 skrev:Pjäxa kallas skon :lol:


Och som du vet har har vi lånat ordet från Finland :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).