Bilar

Nissan Navara går av på mitten

13 inlägg 21006 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nissan Navara går av på mitten

hinowa  
#437996 Nissan Navarra går av på mitten.
Trist att äga en nissan navarra D40 många har gått av på mitten och har tydligen hänt vid körning,bakom hytten går den av.
Det skall finnas en Face Book grupp som diskuterar detta stora problem.



   TS
Användarvisningsbild

Re: VW nu största biltillverkaren i världen

JörgenO  
#438008
hinowa skrev:Nissan Navarra går av på mitten.
Trist att äga en nissan navarra D40 många har gått av på mitten och har tydligen hänt vid körning,bakom hytten går den av.
Det skall finnas en Face Book grupp som diskuterar detta stora problem.


Det hände med min 06a för en månad sedan. De hissade upp den på verkstan och då vek den sig mellan flak o hytt. Något snopet på en så pass bra bil i övrigt.

Användarvisningsbild

Re: VW nu största biltillverkaren i världen

JörgenO  
#438039 Här är en länk till artikel om Navaror som går av på mitten så jag är inte ensam

http://www.dn.se/ekonomi/motor/nissan-n ... pa-mitten/

Och om någon mer tekniskt bevandrad har tid så kanske de senaste inläggen borde ligga i valfri Nissantråd :wink:

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara går av på mitten

bgl  
#438056 Ett olyckstillbud som @JörgenO beskriver torde vara ett sk allvarligt tillbud utan personskada som oftast är anmälningspliktigt för arbetsgivaren. Beroende på omständigheterna vid tillfället kunde ju bilen eller del av den falla ner från lyften och orsaka personskada. I detta fall är det anmälningspliktigt då det inte behöver vara en engångshändelse att en Navara går av på en billyft.
Denna händelse måste uppmärksammas bredare och kan vara till hjälp för drabbade Navareaägare.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara går av på mitten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438067 Det gäller väl inte bara Navara, alla japanska pickuper har samma ramkonstruktion. De gamla Isuzu/Opel Campo gick också av, likaså Mazda. Något bristande konstruktion (och tunt material) i något som ska vara ett arbetsfordon, där skulle de ha sneglat lite på de amerikanska ramarna.

Eller de har iaf haft det, hur det är på de nyaste vet jag inte.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara går av på mitten

svampbob  
#438068 En film om problemet.

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara går av på mitten

axwell  
#438086 Nissan nu igen, antar att det blir som med motorerna: Bilägaren får ta hela smällen i Sverige. 😡

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara går av på mitten

hfab  
#438088 Nissan är bäst!













Åtminstone på att uppfinna nya fel på varje ny bilmodell.

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara går av på mitten

röjjare  
#438127 Sett en Ford gå av på mitten också.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara går av på mitten

rocky  
#438144 Och en och annan amarok

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara går av på mitten

tallen100  
#438149 Pickupper är egentligen riktiga skitbilar om man ser till rost, dom bör nog underredsbehandlas ofta och noga, bort med flak och tvätta...

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara går av på mitten

hinowa  
#438168 Amerikanska picupper verkar hålla,lite redigare ramar.Min systers man skulle flytta timmerstockar ifrån ett timmerhus med sin gårdsbil
en volvo pickupp skulle bli en EPA,med ett jäkla överhäng och last,den böjde sig åt andra hållet,så det blev en lowrider fram och bak :lol:
Tyckter det blev snyggare än andra hållet på Nissan :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara går av på mitten

anersimyra  
#447920 Det är som sagt inte dumt att spola ur ramen några gånger om året, det brukar ju vara skit ända upp till hålen.. :shock: :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).