Traktorer och processorer

Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skördare

99 inlägg 34099 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#437990 Här har du några bilder även om dom inte är bra;-) kommer i rör uppe på bommen sen slang till kopplingarna som sitter under huven på sidan och sedan hänger det som du ser i utskjuten. Inget avancerat utan bara plåtar som man borrat hål i för slangkopplingarna.

DSC_0024.JPG
DSC_0025.JPG

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438015
DSC_0026.JPG
vet inte om det syns bättre när den är utsträckt för de andra bilderna va inge bra ser jag:-P

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

skogsjan695xl  
#438022 Jag skulle nog lagt slangarna inne i knät och sätt en skarv under stickan så ingenting hänger på utsidan.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

skogsjan695xl  
#438024
article_93_0.jpg

Typ såhär. Öppna bilden och zooma.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438027 Risken finns att man slår till det när man skotar om man har det på undersidan:-) har märkt att min lampa är mycket stöttålig om man uttrycker det så;-)

Användarvisningsbild

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

Seb macahan  
#438032 Tack för bra bilder. De fästen som sitter med en arm ut och sen en shackel till plattan med skruvkopplingar. Är de monterade av cranab? Kan du ta en närbild på hur dessa sitter fast i stickan? Jag tror också på att ha det i sidan. I mitt knä får jag inte plats med mer eftersom alla slangar ligger invändigt i min kran.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438063 Fästena har andersskördare svetsat fast, och jag... Vanlig fyrkantig profil där den fastsvetsade hylsan är en storlek större så man kan ta bort armarna när man skotar. Nedre armen på denna sitter med en bult så där tar jag bort hela fästet för annars kan gripen slå imot. Om du ska svetsa på kranen så kolla med kesla innan bara var man får göra det. På cranab kranar får man bara svetsa i förstärkningarna och aldrig direkt på bommen eller stickan.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#438073 Ser att dina kopplingar sitter skyddade. På min är det bara elkontakten som är in plåtad. Väldigt lätt att få upp stockarna där när man skotar. Blir att ta fram svetsen. Ska sätta på Nisula i morgon [emoji848]
IMG_1487097060.269682.jpg
IMG_1487097094.889365.jpg

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438082 Erik hur har du Hydrauliken kopplad? Allt på frontpumpen eller kran på traktorn?

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#438084 Kranen på traktorn 160l pump sen aggregatet från fronttanken. Otroligt bra känsla i kran.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438087 Okej jag hade det så med innan men nu har jag allt på frontpumpen men har lite svårt att klara kyla hydrauloljan nu.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#438094 Varför kör du allt på frontpumpen?

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438153 Kranen ville börja hoppa och det trodde dom hade med för lågt standbytryck att göra så vi provade att köra på frontpumpen för den kan vi justera alla tryck på. Var inte detta som var felet utan att ls signalen behövde en annan strypning samt att dom hade justerat in kranen fel. Men fick bättre slangdragning nu och så är det mycket smidigare att koppla kranen. Traktorn går lättare med så det är bra.

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

erik__j  
#438670 Nu har jag satt på nisulan men jag får ej ut någon ström till det[emoji848]. Det står att det är anslutningsfel på skärmen. Hittat på en säkring till nisulan och den är hel, får även ut 24v på modulen men ingen spänning vidare till krankabeln.
IMG_1487308127.418010.jpg
IMG_1487308140.035489.jpg

Avatar Fallback

Re: Valtra N154 Active, Palfinger, Nisula, Kronos, Jake skör

d@nne  
#438687 Är aggregatet använt nån gång?ser ju helt nytt ut :-) du har väll också kontakter bakom hytten? Är dom i bra skick annars är det väll skarven ute på kranen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).