lör 11 mar 2017, 19:09#444059
Har nu kollat mera på förgasaren.
Det är infrästa siffror och bokstäver i gasaren.På halsen står där " WYP" och på ena sidan alldeles under locket finns följande " 4A-1A.
Har fått några nya membrandelarna och försökte att få den att fungera med dessa, men nej.
Den läcker .Och går ej.
Har sänkt ner förgasaren i bränsle och provtryckt till 0,5 bar men det bubblar.
Inte helt säkert varifrån men antagligen från den där pyttelilla "Main Jet " mässingsenheten där bränslet går igenom ut till halsen och sedan in i motorn.
Där var en liten O ring runt denna mässingsventil som verkade glapp, försökte täta med Loctite runt kanten för så liten O ring finns inte i mina gömmor.Hålet ca 2 mm och yttre diametern ca 4mm på denna Oring.
Verkar som om hävarmen som skall reglera ventilen inte är exakt på rätt nivå, men jag hittar inte några beskrivningar på hur den skall vara.Har försökt justera hävarmen, om ventilen är stängd så pumpar den ingenting alls.Och är ventilen lite uppe så verkar den pumpa en aning men inte tillräckligt att få motorn igång.Syns hur luftbubbla rör sig i slangen , när haft den monterad till motorns vevhusimpulsrör och bensin i genomskinlig slang.
Av delarna som jag nu fått är inte pumpmembranet förnyat ännu.
Har en annan fungerande skrotad walbro från en trimmer, men har nån av er erfarenhet att byta förgasare till helt annan typ? ( det är väl helidiotiskt detta, då motorn bara är 28,5 cc så nån bra såg är det inte)
Vad göra?