Kärran kör jag med traktorns hydralik och proc. med sep. pump på kraftöv.
Det är snabbkopplingar mellan tank och ventilpaketet så jag lyfter av proc. för sig och tanken för sig, det är inga problem att lyfta med kranen. Tanken sitter fast i grinden mellan grinden och proc. Efter jag tog bilderna har jag hängt och sträckt om alla slangar med spiralslang så att de inte trasslar in sig i boggien när man vrider över bordet. Proc. sitter i en vagga som passar i målstakshålen och ett runt banken, som bara är att lyfta av och på. Proc sitter fast med sprintar i vaggan så att den inte ska vridas i sidled.
Som det är nu sitter det bara fast med spännband för att det inte skall hoppa ur men målet är att jag skall bygga en egen kärra om jag blir nöjd med detta konceptet och då med 7,5 meters kranen. Jag blev lite besviken på längde på den. Jag har ju bara haft 4,6 kran innan och när jag köpte 7,5 m tänkte man ju att den når ju hur långt som helst men eftersom den satt fast i traktorn medan den lille kranen sitter på kärra med ramstyrningen så blev skillnaden inte så offantligt stor ändå.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Fiat 70-90
Valtra 700
Patuprocessor
8-ton Mowi
Honda TRX 350
Frugan -75