Skördare

Rottne 2002/Grangärde 828

7 inlägg 6113 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne 2002/Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#436281 Hej!

Har haft lite problem med längdmätningen på min maskin, men nu lyckats få det att fungera. Hur som helst råkade jag i samband med felsökande måste jag ha råkat komma åt någon inställning i skördardatorn så att aggregatet inte tiltar ner efter att jag har kapat en stam. Tidigare har aggregatet tiltat per automatik vilket jag vill att det ska fortsätta göra. Någon idé av vad felorsaken kan vara?

I samma veva slutade datorn att visa volym, trots att läng/diameter-givare fungerar som det ska. Datorn visar helt enkelt att jag inte har kört en enda stam. Någon idé av vad felorsaken kan vara?

I övrigt går maskinen fruktansvärt bra. Ovanstående fel är sådant som jag kan leva med när maskinen bara går på gården hemma.

/mvh Ludwig



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2002/Grangärde 828

skogsjan695xl  
#436283 Givaren till sågen kanske. Datorn registrerar aldrig att svärdet gått ut.

Avatar Fallback

Re: Rottne 2002/Grangärde 828

Flax12  
#436298 Vilken dator har du?

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2002/Grangärde 828

skogsBG  
#436468 Jag har en 2002 med samma aggregat och dator som din . Den började tappa funktioner och mätningen fick spader .
Felet var batteriet i minneskortet som var slut så datorn tappade minnet . Ett litet klockbatteri som ska bytas vartannat år .

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2002/Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#436595 Om batteriet i minneskortet var slut, så skulle väl ingenting fungera? Allt fungerar ju, förutom att den inte registrerar volym.

Datorn är Rottne S90. På vilket sätt skulle sågens givare kunna orsaka detta problem?

/mvh Ludwig

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2002/Grangärde 828

skogsjan695xl  
#436622 Om datorn inte fått en signal att svärdet gått ut så registreras aldrig att du kapat en stock. När du matar en stock och sen kapar. Blir längden nollställd i datorn då?

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2002/Grangärde 828

LudwigBjörkman  
#437909 Ja det blir den!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).