sön 05 feb 2017, 16:01#435763
Om Stihl inte har fines det på ebay og andre steder. Men det burde finnes da sagen ikke er så gammel.
På de fleste moderne sager er det variabel fortenning så noe elektronikk er det i tennmodulen også på "vanlige" sager.
Merk at et vanlig svinghjulet ikke er 2 polt men 1 polt, ellers skulle man få to gnister på pluggen pr omdreining. Den en siden er en motvekt. uten magnet.
MS 280 CBI og mer moderne Stihl sager med M-Tronic er meget følsomme for avstanden mellom svinghjul og tennmodul. Blir denne for stor genereres ikke nok spenning til å åpne magnetventilen for bensin. Resultat, dom starter aldri!
Om du googler "ignition timing stihl" finner du en del informasjon om emnet.
Finnes en del som kan mye om dette selvom Stihl inte vil dele med seg av sin dokumentasjon.
Det er også mulig å finne en del dokumentasjon om man er litt kreativ med sitt google søk, for eksempel med art nummer på interne deler på sagen kan man finne dele lister og reparasjons håndbøker.