Traktorer och processorer

Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

169 inlägg 65953 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

adahlm  
#392091 Försökte att hitta mer info men utan framgång. En bild på ekipaget finns på http://www.lahienergia.fi/index.php?page=1005 mekaniska ventilpaketet var visst ersatt med ett parker Iqan-styrt paket.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

adahlm  
#392093 Hittade ännu en pdf med lite bilder från byggskedet.. https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 028VgEYnAQ

Från sidan 182 framåt..

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

stegmaster  
#435367 Undrar om det er någon som fiksat til utlösaren til stolsvängen på en valmet 6000 serie???
Den sitter ju lite dumt til tycker jag¨, så langt ner mot golvet.
Så min undran er om någon fiksat nån smart patent på detta, så att man får denna upp i höjd med sitsen, eller evt, en fotpedal??? :???:
Vil ju inte finna upp "hjulet" på nytt i onöden, så tips mottas tacksamt :wink:
En bild dessutan, vore kanon bra. :grin:

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

valtra mega  
#435393 Har med fotpedal på x 115 men har inte tittat hur den är konstruerad eller någon bild

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Amatörhuggare 62  
#435421
1486199433_1486199417005-742830094.jpg
Jag har Ahme`pelare.
I min Valmet.
Så här ser den ut.

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Førland  
#435422 jeg har bøyd spaken innover så den kommer nermere stolen,men den er jo like mekanisk,men mindre iveien .bilder i 6400 tråen min tror jeg.

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

valtra mega  
#435427 Har tagit bild men nästa problem dök upp hur får jag in den

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435447 Tryck på +svara sen tryck ladda upp bilder osv

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

valtra mega  
#435478
1486223928_p7210167.jpg

1486223946_p7210172.jpg

1486223977_p7210173.jpg

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

totte  
#435543 Tips: img-taggen behövs inte när du har bilagor uppladdade direkt i inlägget, det är bara vid länkning av bilder från andra ställen som det krävs.

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

adahlm  
#435557 Ingen bild men... har ett startrep+dess handtag från en motorsåg fastbundet i spaken. Handtaget sitter brevid sittdynan så det krävs ingen akrobatik att nå det.. detta på en valmet från 6000serien..

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435561
adahlm skrev:Ingen bild men... har ett startrep+dess handtag från en motorsåg fastbundet i spaken. Handtaget sitter brevid sittdynan så det krävs ingen akrobatik att nå det.. detta på en valmet från 6000serien..

Kul lösning :grin:

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

stegmaster  
#435623
gnisten83 skrev:
adahlm skrev:Ingen bild men... har ett startrep+dess handtag från en motorsåg fastbundet i spaken. Handtaget sitter brevid sittdynan så det krävs ingen akrobatik att nå det.. detta på en valmet från 6000serien..

Kul lösning :grin:


Ja det låter interessant, förr detta er vel med valmet`s orginalsits?
Hadde vore jättetrevligt med en bild på detta. :grin:
Tack til er som bidratt med bilder, alla lösninger er ju urpsrungligt interessanta, frågan blir hur mycket man ska lägga på att bygga om detta. :-BD


Førland skrev:jeg har bøyd spaken innover så den kommer nermere stolen,men den er jo like mekanisk,men mindre iveien .bilder i 6400 tråen min tror jeg.

Men nå er det vel sannheten snarere att magen er mer i veien, enn spaken, i mitt tilfelle :mrgreen: :lol:
Hmm, jeg skulle kanskje trimmet meg selv mer enn spaken, men akkurat nå kjenns det enklere å fikse spaken enn magen :wink:
Du vet kanskje hvordan det er når man passerer 50år, så har man en tendens til å bli litt " framtung". :oops:

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

stegmaster  
#435633 @Valtra Mega: Din valmet er vel en renodlat skogstraktor, som snurrar motsols va jag kan se av bilden???
Men fotpedalen såg fin ut.
Problemet med en standard 6000 serie, er att man får lirka lite på både svängen och längdjusteringen på samma tid, vilket jag tycker kan vara svårt.
Så att fått båda reglagen på samma höjd hadde vore bra.

hmm, jag har några relativt små el. kolvar (från en handikappstol), och el. finns det redan under stolen (kompressor och värme), så undar om man kunne satt en lite kolv på utlöserarmen, och haft en brytare på kranspaklådan, så man kunne lösa ut/slå i?? :???:

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

valtra mega  
#435640 Stämmer att stolen snurrar motsols men problemet att man måste lirka fram och tillbaka med stolen finns nog men inget problem för jag hugger bara med den så jag vänder bara stolen framåt vid transportsträckor,
Fotpedalen funkar bra ser större ut på bild än i verkligheten så den är inte i vägen för fötterna

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).