Skördare

Rottne H21D

124 inlägg 49466 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434562 hej alla i tråden. dröjer lite med filmen i grovskog tyvärr. flyttade till en parkhuggning idag.... men inte nog med det efter 1,5 timmars körning hängde sig bromsen i kransväng motorn, felet kvarstår till imorgon, men på den så kallade "kampanjen" va dem i motorn och la till extra lameller i bromsen för att den skulle bli "bättre" (tyckte själv inte att den va dålig innan) och nu står jag ju där jag står med skiten. känns som att det är för mycket sammanträffanden för att det inte skulle vara p.g.a att dem från rottne har varit där och rotat.....

Återigen, är väldigt besviken på rottne och deras kampanj och dåliga uppföljning på maskinen!!!

finns det fler än jag???? skriv gärna

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

jannee  
#434577 Jag tror att du fått ett måndagsex. Kan inte vara normalt att en Rottnemaskin ska krångla så mycket.
Nu är väl inte Börje involverad längre, men som jag känner Börje hade han för länge sedan tagit tillbaka maskinen och ersatt den med en ny. Någon sådan dålig reklam fick minsann inte ske på Börjes tid :oops:
Har annars själv varit ute för något liknande. Jag och en chaffiskollega "fick" på 80 talet var sin ny Scania. Identiskt lika bilar, vi hade samma sorts körning och körde omlott på Stockholm. "Min" bil gick i princip bekymmersfritt 125 000 mil medan min kollegas bara strulade. Allt som kunde gå sönder gick i princip sönder. Stod så pass ofta på verkstad att efter 8 år hade "min" bil gått 14 000 mil mer.
Man kan då göra det enkelt för sig och skylla på handhavandefel, men i detta fall var det absolut inte så, då borde det varit tvärtom :oops:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434588 om det va så förr är det ju synd att dem inte fick med sig lite av börjes anda in i dagens rottne! ja märkligt är det med maskiner.... men som en klok man (Kran-Jan Göransson) jag känner sa: DET ÄR ALDRIG FÖR SENT ATT GE UPP!!

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

skogsjan695xl  
#434631 @rocky
Vet du vad som hade krånglat på den h21an som ponsse bytte in, den åkte ju till jorälv. Den har blivit sålt nu i dagarna till säffletrakten. (Du vet vem)

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434672 Jorrå känner till den väldigt väl, hade regelbunden kontakt men första ägaren när dem hade den. Ja felet på den va ALLT! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

skogsjan695xl  
#434782
Larssoniskogen skrev:Jorrå känner till den väldigt väl, hade regelbunden kontakt men första ägaren när dem hade den. Ja felet på den va ALLT! :wink:

Å fan. De som har köpt den nu bytte in en h20b på 7000 timmar som tydligen oxå krånglat rätt så rejält.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434814 Oj då. Stackars dem.. rottne ska man nog inte köpa nya modeller av. Fråga vem som hellst. Vi har h21 nr 6

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434816 Om du känner dem. Och om dem vill ha råd/ stöd kan dem ringa mig!

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434820 Nu funkar för övrigt kransvängen igen. Det va ett stift i detsch kontakten till magnetspolen som "brunnit" av(till svängbromsen) . Men nu har jag ingen framdiff pga tjuvkoppling av strömmen...men ska nog klara mig ändå! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

skogsjan695xl  
#434830 Jag känner han som kör skotaren efter h21an.
Skrev på snap med han igår å sa stackars jävel ungefär.
De skulle väll prova den nu pch fortsätter missnöjet så blir det ingen rottne mer. Den förra h20an de hade (före den som byttes till h21an) den hade tydligen bara gått å gått utan några större bekymmer.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#434885 Jaha, det är ju så tråkigt. Känns som att dem har en nedåtgående trend nu rottne. Men det stärker ju iallafall dem andra tillverkarna, kanske gör dem bättre maskiner??

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503902 Det låter ut som att det ska komma förbi en h21a med logmax 6000 på demo till oss framöver, det blir högst intressant!

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#503915 Lycka till med test körningen

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503931 Racklar den fortfarande för dig?

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#503957 Ja det är nåt lite då och då, dessutom går den ju inte så där riktigt bra när den väl går heller, har blivit lite test maskin åt rottne, så man får åtminstone prova lite nya grejor, vi har 706 aggregatet :ymparty:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).