Skördare

Kontrollera olja för kraftuttag hydraulpumpar Valmet 901

4 inlägg 2554 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kontrollera olja för kraftuttag hydraulpumpar Valmet 901

Valtraweimer  
#434101 Försöker att hitta var man ska kontrollera oljenivån för kraftuttag/ hydraulpumpar på en Valmet 901 från -88.
Det sitter en 90 graders vinkelkoppling ut från flänsarna på hydraulpumpen. På vinkelkopplingen sitter det en 4 dm lång slang som är öppen och ser ut att ska fungera som en avluftning. Är det där man ska kunna kontrollera oljenivån eller? Det ska bara var 1,5 liter olja där. om vi lyckas kontrollera oljenivån vilken olja ska det vara? Fungerar hypoid?



   TS
Avatar Fallback

Re: Kontrollera olja för kraftuttag hydraulpumpar Valmet 901

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#434233 Jag hade en 901 från -87 ,har för mig att det var ca 1,6-1-8 liter hypoid olja i lådan,bytte oljan ca 2 gånger om året,oljan blev rätt så fort vit mjölkig,bytte flera gånger driv hylsor och lager i fördelnings lådan till hydraulpumpen

Avatar Fallback

Re: Kontrollera olja för kraftuttag hydraulpumpar Valmet 901

i skogen  
#434335 Det ska sitta en oljesticka upptill på pumplådan, har för mig den är i mitten på lådan.

Avatar Fallback

Re: Kontrollera olja för kraftuttag hydraulpumpar Valmet 901

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#434398 På min 901 - 88 sitter oljestickan sitter till vänster i maskinens färdriktning (höger på bilden).
1485837634_dsc01743.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).