Skördare

Valmet 911, vilken version av Maxi?

8 inlägg 5764 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 911, vilken version av Maxi?

scott  
#433067 Hej har en valmet 911 - 97 med en maxi dator i! Men var får man reda på vad den heter mer än maxi??



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 911

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#433145 Står det ingenstans på den? Prova att ringa Komatsu i Umeå annars.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 911

skogsjan695xl  
#433179 Menar du vad det är för maxi version?

Avatar Fallback

Re: Valmet 911

scott  
#433285 Ja vad det är för version! Dom måste ha bytt skärm för den är sen 2002

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 911

JoTh  
#433469 Vill du veta vilken Maxi version det är för att få rätt prislista, eller fungerar inte Terman programmet i datorn mot övriga styrsystemet?
Kommer inte ihåg med exakthet hur man fick upp det, men det är någon av funktionstangenterna man får välja om jag inte minns fel.
Då "poppar" ett fönster upp med installerade programvaror.

Testa med F1 alternativt F12.
För att få till F12 vill jag minnas att det är att hålla inne Fn - knappen och samtidigt trycka F2.
Med endast dator startad och INTE inloggad på förare och område visas endast programversion av Terman programmet som ligger i datorn.
Om du däremot vrider på tändningen och loggar in på förare och område först, så kommer alla installerade enhet upp med både serienummer och programversion.
Det som då är av vikt, om det gäller valmöjligheter av prislistemall är vilken programvara det är i VCU (apteringsdatorn),
där heter det tex. Aptman 3.3.9 eller liknande och det avgör vilken mall man skall ha prislistan skapad i.
Är det för att få rätt typ av prislista så kan man på äldre maskiner i princip alltid läsa in en prislista som är skapad för Maxi som är den äldsta versionen av prislistemall, men då finns inte alla nyare funktioner med, så som tex fördelningsaptering etc.

Avatar Fallback

Re: Valmet 911

scott  
#433505 Hej tack för svaret, ska prova till helgen, tänkte lägga i en ny prislista o då ville virkesköparen veta vilken version av maxi det är!

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 911

scott  
#433519 Skrev ut en fillista då stod det längst upp
Aptman version 3.3.9

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 911

scott  
#435964 Hej tack för svaren nu har jag lagt in en
Ny prislista! Men nu är jag ute efter en
Slanglista till valmet 911 - 97 det var ingen
Med i min maskinpärm, det är bomkran
1400 så är det nån vänlig själ där ute som
Har en :P

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).