Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159153 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snörapporten

GremoNiclas  
#43270 Jag tänkte man kunde rapportera om kraftiga snöfall, hur mycket virke som blir översnöat eller om någon skymtar nån tjäle.
Det är ett långt land så skillnaderna är stora.

Kan slänga in en liten rapport från de övre delarna av Gästrikland på en gång. Snödjup ca 5-10 cm, snöat lite idag. Frånvaron av tjäle syns... :wink: Lite snö på en par hundra kubik virke.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Snörapporten

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43283 haha, :lol: det straffar sig att köra skotare ibland.
i logmax hemtrakter eller iallafall någon kilometer upp i skogen är det väl omkring 17 cm ,men idag har det blivit mycket slask med 3+. har dock inte flera 100 kubik men skulle gissa ca 70 på backen i gallring som ska ut med 84-35 an. :???: hoppas snön går bort så man ser virket..

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#43317 Tja här hade vi ca 20, men det snöar på kraftigt just nu, lätt kallsnö, så det ser ut att bil en dm till. Och här uppe i skogen där dom har avverkat ligger det en hel del oskotat där dom har gallrat 😈

Tilläggas kan att när jag körde från Umeå kl 17 så vräkte regnet ner där och övergick till snö halvvägs in mot Vännäs

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43325 bara man hoppas att det inte är någon upplega imorrn men risken är tyvärr ganska stor :/ positivt är att det ser ut å bli lite kallare en period här framöver :)

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#43332 Instämmer, hatar det här blaskvädret, trodde jag hade sluppit det när jag flyttade upp från Blekinge 1981, men det verkar som det har jagat ifatt mig nu. :x :lol:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

masterchief  
#43354 Här i Östergötland så är det +4 grader just nu, regnar mer eller mindre dagligen.
Har 1000m3fub som skotaren inte kommer åt pga vattensjuka marker samt att de ska ut på allmän väg med skotaren :oops:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43356 Det var kallt idag så dagens planerade underröjning sköts fram till torsdag.
Vi har väl lite drygt stöveldjup snö och stabil tjäle, minus 22º på morgonen,
nu -11º och snön faller.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43361
totte skrev:Instämmer, hatar det här blaskvädret, trodde jag hade sluppit det när jag flyttade upp från Blekinge 1981, men det verkar som det har jagat ifatt mig nu. :x :lol:


Man kanske skulle flytta norrut också. Går här och väntar på kallare väder för att starta vintergallringen. Ja ja, jag vet att man köra med diverse medel för att minska risken för rotröta, men förutom det är det roligare att gallra i sol och någon minusgrad än i några plus och regn 😡

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#43444 Jo ikväll uppnår vi -20 när som helst, termometern står på -19.5 just nu. Och som sagt ca 25 cm snö överlag tror jag. Men det här är ju också norr om Malmö, precis som du bor th :grin:

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Lill Junior  
#43450 Har nu -15 å 35 cm snö.....

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43464 Här är -25,8 nu och mellan 50-70 cm snö i området, börjar bli riktig vinter nu.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#43465
ICE skrev:Här är -25,8 nu och mellan 50-70 cm snö i området, börjar bli riktig vinter nu.


Och var är "här"?

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43466
totte skrev:
ICE skrev:Här är -25,8 nu och mellan 50-70 cm snö i området, börjar bli riktig vinter nu.


Och var är "här"?


Hehe det hade jag visst glömt att fylla i ja.
Jag finns uppe i Västra Härjedalen, Funäsdalsfjällen.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43475 Varmt, ett par grader idag. Lite dis...

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

flisshejk  
#43484 Ca 25 cm snö 11 grader kallt vid Norrbottens kusten

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).