Skogsvagn (Huggarvagnar)

Gripskopa

20 inlägg 10588 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sv: Gripskopa

valtra121A  
#396350 Såhär har jag löst problemet med den böjda axeln, den har nog användts ca 2000 Tim sen ja bytte den axeln! Nu är det bara parallellstagen som jävlas ibland...:-)

FTG
Avatar Fallback

Re: Gripskopa

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396363 Ja dom förstärkningarna är där dom behövs :-BD
Ett parallellstag brast i svetsen och dippade ner i skopkanten och blev bananaktigt när jag stängde skopan

Avatar Fallback

Re: Gripskopa

valtra121A  
#396367 Det har ja vart med om ett par gånger, ena staget är utbytt mot ett i grövre järn o väntar med stor spänning på när det andra ska ge upp igen :-D

Avatar Fallback

Re: Gripskopa

Anton k  
#432403 Var det någon som var i behov av en gripskopa? Jag har en liggandes som jag inte kommer köra med, jag köpte den förra året med tanken att sätta den på en kran på taket, sen var även tanken att jag skulle hitta ett par halvband till den traktorn för att kunna ta mig fram där det behövs grävas. Nu går jag bet på halvbanden så då lär skopan bara bli liggandes tyvärr. Jag kan ta nån bild på den när det är ljust ute, byggd på 0,20 grip tror jag, profilbyggd, alltså smalare nertill för att kunna rensa diken bättre.

Avatar Fallback

Re: Gripskopa

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432470 Du har pm Anton k

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar