Vedmaskiner, flishuggar

Vilken vedkombi?

3 inlägg 4081 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken vedkombi?

H84  
#431646 Hej. Är nybliven medlem här på forumet har dock vart inne o läst många gånger, Bra sida :grin:
Nu till min fundering jag ska äntligen köpa en vedkombi och har fått erbjudande på 2 st en bala agri 370 8,1t spakstyrd
och sedan en duun vm 370.
Hoppas på att ni kan hjälpa mig med för/nackdelar ang dessa 2 .
På bala maskinen låg erbjudandet 20000 dyrare. Har sett att transportören är något längre på balas o vad jag förstått kan den kapa 5cm längre ved. Har inte läst mycket om dunn maskinen verkar inte finnas så mycket info ang den är dom hyfsat nya i Sverige kanske? Stämmer det att den vill ha 540rpm?
Hoppas på att någon vill dela med sig av sina erfarenheter.



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Vilken vedkombi?

adahlm  
#431937 Tittade lite på båda, tycker det ser ut att vara mer maskin för pengarna med Duun-maskinen, inte enkelt att välja då det finns en massa olika i den där prisklassen..

Finska maskinerna är väl för dyra numera på svenska marknaden? Palax hakkipilke, pilkemaster mm..

Användarvisningsbild

Re: Vilken vedkombi?

Torbjörn Johnsen  
#431978 Hej H84, kul att se dig som medlem här!
Det finns några gamla trådar om Duuns och Bala Agris vedmaskiner. Det kanske kan ge något? Annars håller vi tummarna för att det finns någon här med egna erfarenheter.

80-90 - Duun Vedmaskiner
stegmaster - Nya Vedmaskiner 2016 (Många olika vedmaskiner)
Tajfun RCA400 Joy eller Hakki Pilke easy (Duun nämns längre ner)

Jole - Flyttbar vedmaskin. (Bala Agri)
Bala Agri 370 TR eller Pilkemaster EVO 36?

Lycka till!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).