Före och efter jobbet

Oförargligt fysiskt ont

69 inlägg 27163 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

hoje  
#430016 Jeg har lyckligtvis aldrig blivet skadat under skogsarbete, men har vel opplevd vonde saker allikevel. En sommer jeg gikk barfota inomhus og hadde det litt bråttom, klarte jeg å sparke til en skapdør som stod åpen. Den j.. dörren klarte liksom å tre seg innimellom lilltåen og naboen og jeg forstod med en gang hvilken smerte som var på gang. Siden jeg hadde mine små barn på helgbesøk måtte jeg løpe ut i garasjen før jeg fikk utbrudd for følelsene jeg hadde akkurat da. Det endte med en helt sort tå som var bruten på tre forskjellige steder....det vondeste jeg har kjent siden jeg hadde njursten. :???:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Fredrik Reuter  
#430044 Det börjar snart göra fysiskt ont att läsa i tråden nu... :lol:

Fortsätt fylla på!

Sendrag är ingen höjdare, brukar få det i foten när jag simmar. In till kanten fort som attan och böj emot. :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

röjjare  
#430045 Då man sitter och dricker kaffe och det helt plötsligt börjar börjar en brännande smärta vid byxfickan.
Två uppladdningsbara AA-batterier som hamnat i kortslutning med varandra. Dom kan tydligen göra det.

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

rikard_e  
#430061 I måndags skulle jag fälla ett träd.

Efter att ha knackat i kilen lätt, sågat av hörnet, dragit 2-3 lättare slag med släggan så skulle jag börja slå hårdare,
första slaget gör att kilen drar rakt upp och slår på kindbenet.

Har fortfarande ingen känsel i halva ansiktet och övre vänster tandrad.

Lärdom: använd alltid visir.

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

hoje  
#430083 Oj....... :sad:

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

Hema  
#430110
rikard_e skrev:I måndags skulle jag fälla ett träd.

Efter att ha knackat i kilen lätt, sågat av hörnet, dragit 2-3 lättare slag med släggan så skulle jag börja slå hårdare,
första slaget gör att kilen drar rakt upp och slår på kindbenet.

Har fortfarande ingen känsel i halva ansiktet och övre vänster tandrad.

Lärdom: använd alltid visir.

Krya på dig eller vad man nu ska säga, hoppas på bättring!

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430120
rikard_e skrev:I måndags skulle jag fälla ett träd.

Efter att ha knackat i kilen lätt, sågat av hörnet, dragit 2-3 lättare slag med släggan så skulle jag börja slå hårdare,
första slaget gör att kilen drar rakt upp och slår på kindbenet.

Har fortfarande ingen känsel i halva ansiktet och övre vänster tandrad.

Lärdom: använd alltid visir.


Aj, det lät inte oförargligt alls? :shock:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

anersimyra  
#430123 När jag vid 16 års ålder skulle prova om stålhättorna på mina järnbrukskängor klarade av att stå emot trycket från framhjulet på en traktor.. :shock: de gjorde nu inte det fullt ut. Några kilo till och hättan hade sjunkit djupare ner i sulan och klippt av samtliga tår.. :cry: ååååh nu minns jag ju när jag skulle demontera de två sista 265 kilos broramarna från lanseringsrullen när jag gjorde lumpen.. :(( :(( :))

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#430132 Röjde in i ett getingbo en dag i juni. Inte många getingar i boet men en upptäckte att min gylf halkat ner. Har aldrig haft så om av ett getingstick! :shock: Jag hade svårt att pissa på en hel vecka efter. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

anersimyra  
#430136 =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) fyyyyyyyfaaaaan..prickade den ollat.. =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

framhjul  
#430139 Snop (p)ligt :lol: =))

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

machonisti  
#430144 När man vaknar mitt i natten och sömndrucken slår smalbenet i ett par stolar som ungarna lekte tåg med innan de somnade.
Eller varför inte det där med legobiten...

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

framhjul  
#430154 Felpost. :???:
Senast redigerad av framhjul ons 08 feb 2017, 14:31, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

husqvarna_med_sthil  
#430159 Förra helgen på ett nygjort hygge spelade jag sakta in en stock av ett tallvindfälle. Stocken gled upp på den som redan var vid vagnen. Ska ta av vajern när jag inser att jag inte släppt på spänningen på vajern, sträcker mig efter dosan med ena handen, den andra på den undre stocken... pang, helvete vad infernaliskt ont det gjorde när stocken ramlade ner på min vänsterhand. Vågade inte titta på en bra stund, satt ned vid stockarna och hämtade andan tills den värsta smärtan började ge med sig.

Var inte så farligt men ont gjorde det, ett blåmärke på handryggen blev det, är fortfarande öm men allt funkar som det ska med handen.

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Vardon  
#430194 Och klassikern som gör att alla fäder släpar fötterna :

En 4 piggars legobit i hålfoten på väg till toaletten i mörkret.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).