Före och efter jobbet

Oförargligt fysiskt ont

69 inlägg 27165 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Fredrik Reuter  
#429947 *Bump*

Nu har det gått några år, visst måste det dykt upp fler oförargliga saker som gör fruktansvärt ont?
Upp med dem i tråden! :-bd

Stubbskott från röjsågen ... på smalbenet ... har det varit med? :lol:

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Torbjörn Johnsen  
#429956 Ha ha!
När man ligger i sängen och läser på mobilen...utan glasögon så man får sträcka lite extra på armarna, typ rakt upp. Och nästan somnar...tappar phonen rakt i pannan (i bästa fall)! Aaaaj!

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#429962 Det är väl när man har bra spänn på mått bandet.

Å den annars slöa kroken kommer i full fart o prickar arslet. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

JensSkoog  
#429977 Trycker in kroken på måttbandet med höger tumfinger i en gran, men med vinterhandskar vänder
ju saker sig alla väger, så kroken gick genom handsken och djupt in i tummen - det kändes :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

anersimyra  
#429978 När man sågar i kilen och den slungas rakt på smalbenet.. :shock: eller när den sockerbitsstora träbiten med hjälp av röjklingan träffar änden av tummen.. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

anersimyra  
#429979
Vedmaskin skrev:Det är väl när man har bra spänn på mått bandet.

Å den annars slöa kroken kommer i full fart o prickar arslet. :roll:
. :lol: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

machonisti  
#429980
1484256289_20161205_200507.jpg

I vredesmod drog jag fast ytterdörren med samma hand. Kan inte förklara hur det gick till men det framkallade en lång stund av svordomar.

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

Hema  
#429983 När jag på jobbet snubblade bärandes på en sak, som gjorde att jag inte kunde ta emot fallet. Landade med vänstra knät i ett kulbord (sådant man rullar paket och dyligt över). En av få gånger man nästan blev illamående för en kort stund, samt att man för första gången önskade att bilen var utrustad med automat.

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Seb macahan  
#429989 Ingen aktuell skada men.
I somras, satt och åt matjesill o nypotatis ute i trädgården och njöt som bäst av sommaren. Man dricker ju givetvis öl till matjesill och potatis.
Rätt var det är så känner jag ett ben i munnen! I matjesill!!! har aldrig varit med om. Benet hade stuckit in i läppen och när jag tar upp fingrarna och ska dra bort det så ser jag en geting flyga ut ur munnen.
Tydligen var det inte bara jag som avnjöt den kalla ölen i sommarsolen.
Det ska finnas någon bild på hur jag såg ut på överläppen den dagen men jag vågar knappt visa den även om jag skulle hitta den. Ont gjorde det och gick knappt inte ens o snusa den dagen.....

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

isteskog  
#429995 Sendrag baksida låret på natten efter en nattolträning. För dj...la ont och det kom tre dragningar till tätt inpå den första .... :((

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

Hema  
#429996
isteskog skrev:Sendrag baksida låret på natten efter en nattolträning. För dj...la ont och det kom tre dragningar till tätt inpå den första .... :((

vätskebrist?

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

anersimyra  
#430000 Sendrag i kukroten är än värre.. :shock: :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

Vardon  
#430004 Måttbndskroken när man viker den och klämmer sig.

När man kopplar med spänning på, vet vad man inte ska göra men ändå....

Användarvisningsbild

Re: Oförargligt fysiskt ont

framhjul  
#430008 En vacker sommardag med höskörden i antågande.
Fåglarna sjunger i träden, solen bygger på den klassiska "bonnbrännan" och livet känns allmänt bra.
Just den här dagen skulle jag byta slagor på en hackvagn åt en bonde i området kring Sundsvall, och uppgiften kändes inte helt omöjligt.
Jag börjar lite smått, och det flyter på i maklig takt.
Bultarna sitter dock som s@tan själv, så jag tar spjärn med benen-och trycker på med allt jag har.
Då går ringen på nyckeln sönder och jag slår förlängaren rakt i knäskålen.
Jag svor förmodligen mer än vad jag har gjort under en livstid, och hade så förbannat ont att jag knappt kunde rabbla mitt personnummer för mig själv.
Nåväl, jobbet skulle göras och jag gnetade på med de resterande slagorna.
När jag sedan haltade halvt ihjälslagen till bilen ringde jag min dåvarande flickvän och berättade vad som hade hänt.
På klassiskt kvinnomanér sa hon att "det var då ett djävla gnäll" och la på! :lol:
Knäet krånglar än idag med lite värk med jämna mellanrum, men höet kom åtminstone in! :wink:

Avatar Fallback

Re: Oförargligt fysiskt ont

Hema  
#430010
framhjul skrev:När jag sedan haltade halvt ihjälslagen till bilen ringde jag min dåvarande flickvän och berättade vad som hade hänt. På klassiskt kvinnomanér sa hon att "det var då ett djävla gnäll" och la på! :lol:


Bra att du bytte kärring! :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).