Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607827 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428619 Här nere i sydväst är det rena värmeböljan just nu, bara -13 :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Erre  
#428643 -18 nu.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

loppan  
#428644 Bara minus tio men västlig vind så att det rör sig i trädtopparna,det känns så att säga.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Blivande snickare  
#428645 -22 i morse klockan 8. Lite över 9 startade stockbilen 8)

Fästligt före i denna kyla. Men tyvärr jävligt hala stockar..
Lossade ett lass krokig tallmassa, 3 meters igår och det var minst sagt spännande stundvis. Men ingenting gick sönder så fast tiden det tog inte var nåt att skryta med gör inget :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

ananders  
#428646 - 20, hua.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#428647 - 28 i natt när jag var upp och eldade. Nu rena värmeböljan .... - 24 :smile:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#428653
isteskog skrev:- 28 i natt när jag var upp och eldade. Nu rena värmeböljan .... - 24 :smile:

Värmeböljan har nått hit också, uppåt värre från -27 till -24C. :roll:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

bgl  
#428658 Det var en nu för tiden ovanlig syn i morse när jag tittade ut över dalgången mot grannbyn. Ur nästan alla skorstenar kom vit rök, -25 är kallt för oss och oftast omöjligt kallt för de flesta värmepumpar! Vår bergvärmepump hade kopplat in allt tillskott så det blev bara en elförbrukare i taget i köket. Som tur är har vi vedpannan kvar, efter 2 timmars eldning är stigartemperaturen 80 grader så nu väntar vi på att prognosen om -5 i eftermiddag slår in!

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#428659 Rena sydentemperaturen här, med minus 4,6 i morse. :wink:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Robertberg  
#428662 -16 i morse, -9 nu. Solsken och blå himmel. Decimetern kallsnö som kom i onsdags ligger kvar.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Kse  
#428718 -7 just nu och till helgen lovas plusgrader. Rejäla svängningar.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#428720 Minst sagt! -2 här nu, lite skillnad mot i natt när jag var upp och la in i pannan kl 04 ..... - 28 då :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#431354 Har haft och har ett fantastiskt bra huggarväder! Kallgrader och nästan vindstilla. Bättre än så här är svårt att få och med tanke på dom långa tallarna får det inte vara byig vind om dom ska landa på rätt ställe. Slurfi och kse får hålla i hatten om den inte ska blåsa bort idag såg jag på väderrapporten. Varnar för storm i norr.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431369 +2, dimma och duggregn. Hurra...

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#431381 -7 och strålande sol..... :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).