Skogsnyheter

Dra nytta av kylan både i skogen och i sängen

3 inlägg 2466 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dra nytta av kylan både i skogen och i sängen

Torbjörn Johnsen  
#428494 Skriver den finska public-servicekanalen YLE på sin svenska sajt men det är inte så snaskigt som rubriken antyder :mrgreen:

Nåväl, det där med sängen handlar enbart om eventuella kvalster som kan husera i tjocka täcken och dynor. De dör om du låter sängkläderna vara ute i hård kyla i några timmar.


Andra tips är att lägga mössorna utomhus om man har huvudlöss (antar att man behöver behandla lössen i huvudet också?) eller att passa på att frosta av frysen när maten inte tinar om man ställer den utomhus några timmar. Har man varit utomlands kan man ställa kappsäcken utomhus så eventuella fripassagerare fryser ihjäl (vart brukar ni finnar resa egentligen...:oops: ).

Skogen då? jag tänkte ju att finska public-serviceföretaget (mostvarande SVT) skulle uppmana skogsägarna att passa på att avverka nu när det fryser i skogen men riktigt så var det inte:

- Gå till en skog och promenera. Det kan till och med kännas varmare mellan träden. Lyssna till snöns ljud under skorna och njut av att få använda tjocka vinterkläder som annars inte kommer fram: fårskinnspälsar, ylledamasker, filtstövlar…




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dra nytta av kylan både i skogen och i sängen

uffejohan  
#428499 Kanske var detta som regeringen hade sett när den föreslog en massa jobb som skulle ut från storstan. Dags för Stockholms innerstadsinvånare att få uppleva LIVET!!!!

Användarvisningsbild

Re: Dra nytta av kylan både i skogen och i sängen

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428536 Där ser man, jag följde deras råd omedvetet. Passar på att frosta av frysen, enkelt när det är kallare ute än i frysen :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).