ons 04 jan 2017, 21:16#428393
Bax skrev:Men vart är de andra Northugarna? Thomas och Even.
Ja det er en bra fråga, det vet jag faktisk inte, men dom ju inte als lika kaxiga som Petter, så dom er inte lika roliga.
Man va jag vet er det en hel del bra åkare som inte er med i tour the ski, för att ladda max innför vm.
Bjørgen er vel i helt ok form, men har inte fått trenat lika bra som hon brukar på grunn av hon blev mamma för en stund tilbaka, så hon er hemma och trenar.
Annars kan jag bara hålla med om at det inte er bra med detta "doping" rotet som har varit senaste året.
Mange här i Norge ochså som inte vet va man ska tro.
Oavsett har Sunby aldrig varit lika populär som Northug, even om han nog er en bättre åkare jamt över, så brukar Petter var bäst när det gjelder, altså i stora mesterskap.
Sen gïllar mange hans kaxiga attityde, mens andra hater det (even här i Norge), så det er alltid lite "störning" rundt Petter hur som.
Hörte intervjuen efter damernas åk i dag, att båda dom Norska (weng och Østberg) tyckte det var helt ok att Stina inte ville vara med och dra (rulera på ligga först), då Stina visste att hun ville vinna klart om hun hang med inn på upploppet. (samma taktik som Northug brukar).
Sen inte Johaug er med, er jag inte alls säker på att inte Stina kan överraska even upp monsterbacken.
Hon har ju visat att hun har en bra "motor" nu, och er i kanon form.
Hoppas det inte blir mer dopingrejor nu, men det nok tyvärr som att tro på jultomten.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc