sön 22 jan 2017, 12:57#432312
1485086004_motorvaermare_271.jpg
svampbob skrev:I lumpen så körde jag BV202 och på dom hade vi en lös kylare som vi kopplade in på kylsystemet med bajonettkopplingar. Vi hade sedan en blåslampa och värmde med. Jag var uppe i Slurfi trakter i minus 40 och då värmde vi motorn (B18) till full arbetstemperatur på 30 minuter.
Jo de är bra, vi hade såna åxå. På alla maskiner satt det lättåtkomliga bajonettfattningar och kranar
så det var enkelt att fixa detta.
Jag har ett minne av att vi använde samma blåslampa och motorvärmare 271 till flera maskiner efter varann.
Iom att en del blåslampor hade lite hyss för sig, och en del lumparkompisar behövde hjälp
med allt praktiskt. Obs att jag inte sa Stockholmare.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.