Arbetskläder för skogen

Trasig jacka

24 inlägg 11402 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trasig jacka

Skogen i boden  
#427919 Nån mer än jag som haft problem med trasig dragkedja på husqvarna kläder . Jackan är en classic inköpt i oktober efter några dagars användande delade sig dragkedjan och delen man drar i blev på "fel " sida . Den ramlade sedan bort på väg till bilen. Sökt hemma efter kvittot utan att finna det . Upptäckte att tillverkningsdatum är tryckt på tvättlappen så där kan man ju se att det inte är nån gammal jacka . Kontakta husqvarna Kundtjänst då jag tycker att det borde vara bättre kvalité på huggarkläderna. Får till svar att de ska hålla längre men att det är upp till min lokala handlare att gå med på reklamation utan kvitto men att jag inte skulle ha så stora förhoppningar. Rätt dåligt tycker jag men ska se vad han säger . Nån som har tips på andra tillverkare som har prisvärda och bra jackor till en hobbyhuggare om jag nu inte får en nu ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#427925 Många skomakare brukar byta blixtlås för en överkomlig peng. Kan ju vara ett alternativ om inte reklamationen går igenom. Känns ju onödigt att slänga en jacka i förtid p.g.a. trasigt blixtlås
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

Skogen i boden  
#427929 Jo men skulle tro att en bra dragkedja och arbete närmar sig nog kostnader motsvarande en classic jacka

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#427936 Då får vi se hur det går...

Tog till min idag som jag köpte i december. :-SS

Jag hade problem med min gamla skinnjacka.
Eftersom att själva kedjan var fin. Så räckte det att byta ut dragdelen.
150 kronor har jag för mig att jag gav för det.

Så det kanske räcker att byta den istället för hela dragkedjan. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#427937 Det är ju bara att fråga någon skomakare om priset. Tror jag betalade 300 kr, när jag bytte det stora blixtlåset på min Jonsered Comfort-jacka.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

Skogen i boden  
#427941 Får kolla med skomakaren om nu inte husqvarna vill kännas vid den . Konstigt att man behöver kvitto när tillverkningsdatum står i jackan .

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#427943 Angående kvitto, så beror det kanske om du är känd i butiken eller ej. Är du okänd, så är det nog nödvändigt med kvitto. Är du känd, kan det nog lösa sig ändå.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

fura  
#427944 Betalade du med kort kan du visa kontoutdrag.

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

Skogen i boden  
#427946 Är ju förmodligen ändå husqvarna som ska stå för det i Slut ändan . Reklamerade ett svärd som.delade sig och där fick jag bara ett mail från husqvarna om att visa mailet i butik och få ett nytt svärd oavsett var det var inköpt . Ska kolla om jag hittar åt specen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

ananders  
#427948 Jag har dålig erfarenhet av Husqvarnas dragkedjor i Extrem jackan på jobbet. Dragkedjan till höger ficka fungerar inte längre, dvs går inte öppna mer än ett par centimeter. Och den långa dragkedjan har samma tendens och jackan tas nu mera av och på som en annorack. Jackan är 3 år gammal och används max 2 månader om året.

Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

TrioBrake  
#427968 Vafan... Haft min classic jacka i två år nu och aldrig haft något problem med några dragkedjor :/

Användarvisningsbild

Re: Trasig jacka

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#427974 Troligtvis blir ett nytt blixtlås hos skomakaren av betydligt högre kvalitet än originalet.

Och ja, rekommendationen om nytt blixtlås gäller givitvis under förutsättningen att du gillar jackan i övrigt...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

Hema  
#427975 Finns ett gammalt husmorstrick att smörja in dragkedjan med lite stearin, så glider den lättare.

Alternativt kan man besöka en skräddare för byte av dragkedja.

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

uffejohan  
#427980 Har haft samma problem, slängde och köpte ny.... ger mina dragkedjor en dusch med siliconspray då och då, sen glider det lätt.

Avatar Fallback

Re: Trasig jacka

axwell  
#427998
Hema skrev:Finns ett gammalt husmorstrick att smörja in dragkedjan med lite stearin, så glider den lättare

Stearin: En universallösning även för tröga byrålådor, dörrtrösklar+blad osv osv.......

Jodå, blixtlåset har gett upp på en av mina skogsjackor, den som heter Husqvarna. :roll:

En ren sommarjacka, fungerar ändå med sina trycknappar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).