Bioenergi

Bracke MAMA

15 inlägg 9053 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bracke MAMA

jnnr3  
#426839 Hej hej är de någon i detta långa land som har ett eller kommit i kontakt med Bracke forest test agg som ska heta MAMA? Ser ut som c16 fast med rullar??



   TS
Användarvisningsbild

Re: Bracke

Fredrik Reuter  
#426841 Hej,
@kse hade i alla fotat det för 5-6 år sedan - Kse - Nolia 2011!!

Blev det verkligen något av detta aggregat?

Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

jnnr3  
#426898 kör ett c16 i dagsläget men i gallringar saknar man att kunna köra de i kortare längder Hade varit skoj att se någon film eller fler bilder!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

mrvimek  
#427020 Bracke hade nå egen film som dom visade

Användarvisningsbild

Re: Bracke "mama"

Micke r  
#427114 Hej
Jag jag pratade med Ivar amcoff på Bracke om mitt c16 och då frågade jag honom om mama, men som jag förstod så är det projektet lagt på is då det är för svag marknad just nu.
Men ett prototyp agregat finns

Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

jnnr3  
#427139 Får ta o ringa till Ivar på måndag o se om de finns någon film att glo på! Vad har du för c16? Nöjd ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Bracke

ulfgustav  
#427158 Hej, är det inte bättre att du pratar med någon av säljarna, Ivar sysslar ju med service frågor och support

Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

jnnr3  
#427159 Ivar brukar ha svar på dom flesta konstiga frågor jag ställer! :) men visst de kommer ju garanterat bli en säljare som hjälper mig till slut!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bracke "mama"

Micke r  
#427198 Jag har ett c16a som fungerar suveränt.
Jag är nöjd, det är bra kapacitet och den är lika effektiv på klent sly som grövre träd/buskar.
Perfekt att köra med klingan ute och svepa men det kräver dock lite teknik.

Användarvisningsbild

Re: Bracke "mama"

Micke r  
#427199 Ivar har vart med och byggt mama så är det någon man ska fråga så är det honom. [emoji6]

Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

jnnr3  
#427204 Jag har ett c16b men funderar på att byta upp såg motorn till den nya som sitter i C agg tycker den är lite trött i vissa lägen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bracke "mama"

Micke r  
#427206 Det kan jag hålla med om. Vad är det för pris på den motorn?
Vad har du för basmaskin.
Själv har jag en jd1270d funkar fint, men med hög bränsleförbrukning

Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

jnnr3  
#427208 Tror de va 40 o då är de allt utan klingan! Har en 901.3 ! jaså tar den mkt bränsle? Min ligger på ca
12-15 l/h

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bracke "mama"

Micke r  
#427349 Ja den motorn är ju mycket starkare och ska vara mer bränslesnål.
Jag var anställd på en maskin med nya hyd motorn och man märkte inte när kedjan blev träslö.
Men jag får för mig att det sliter mer på kedjorna då man kör längre med dem.
Min maskin drar ca 17-20liter
Dock kör jag mycket hårda träslag.

Avatar Fallback

Re: Bracke "mama"

jnnr3  
#427357 Oj ja den va törstig! Kör du utmed åkerkant o beten eller är du i gallringar!? Kör du för märke på kedjan?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).