Skotare

JD 1510 visning

9 inlägg 3600 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

JD 1510 visning

Agge_84  
#42275 Var på visning nere i skåne idag o kolllade på en nya 1510 en o provkörde lite den uppfyllde mina förväntningar faktiskt så pratade jag med försäljaren om vilka modeller som ska skulle komma o osv 810 1010 1210 1510 ock så bamsen 1910 o dom ersätter 1110 1410 ock 1710 o priset låg på ca 10 procent över dom andra D modellerna



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: JD 1510 visning

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42432 150 00:- extra skulle det kosta enligt säljaren jag pratade med.

Avatar Fallback

Re: JD 1510 visning

gremo  
#42434 Var oxå där men hittade något roligare än en sketen 1510 :wink: .EN SÅN HÄR TRAKTOR VILL JAG HA :smile: .Frågan är bara vad jag skulle haft den till. :???:

Agge_84 skrev:Var på visning nere i skåne idag o kolllade på en nya 1510 en o provkörde lite den uppfyllde mina förväntningar faktiskt så pratade jag med försäljaren om vilka modeller som ska skulle komma o osv 810 1010 1210 1510 ock så bamsen 1910 o dom ersätter 1110 1410 ock 1710 o priset låg på ca 10 procent över dom andra D modellerna

Användarvisningsbild

Re: JD 1510 visning

totte  
#42438
gremo skrev:Var oxå där men hittade något roligare än en sketen 1510 :wink: .EN SÅN HÄR TRAKTOR VILL JAG HA :smile: .Frågan är bara vad jag skulle haft den till. :???:


Åkgräsklippare? :lol:

Avatar Fallback

Re: JD 1510 visning

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42442 Mossrivare kanske? :D

Användarvisningsbild

Re: JD 1510 visning

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42491 Rätt mycket pengar, känns inte som produktionen höjs lika mycket... Men komforten blir väl fin!

Engstrand skrev:150 00:- extra skulle det kosta enligt säljaren jag pratade med.

Användarvisningsbild

Re: JD 1510 visning

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42694 Ser man till komforten,och att man "klarar" kroppen bättre så är det inte speciellt mycket pengar. Är ju lika med en skördare med snurrhytt. Du kanske inte kör nå mer kubik,men det är bra mycket bekvämare än att sitta å kolla ut genom sidorutan hela tiden samt att du sitter upprätt.

Avatar Fallback

Re: JD 1510 visning

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42702 Pengamässigt är det väl lite svårt å jämföra eftersom snurrhytten är standard och en fast hytt vet jag inte om det alls går att få,hörde att det blir till merpris isåfall men undrar om det går att göra en fast version med en stol som snurrar :-\
Prisjmf så görs mot 1410 men 1510 är ju en helt bättre maskin så jag är iallafall förvånad över att prisskillnaden inte är större.
Sen har ju 1510 betydligt lägre ljudnivå både på in-och utsidan av hytten,detta är väl med en bättre ljuddämpare och annat styrregister över förbränningen men sen är ju hytten så mycket bättre gjord.
Ljudnivån inne i hytten har stor betydelse för koncentrationen men givetvis att sitta plant och inte vrida nacken ur led gör ju också mycket för att man orkar lite till samt att man inte är lika trött när man kommer hem och kanske INTE ramlar ihop på soffan utan gör nå vettigt istället :mrgreen:
Däremot så kommer det nog att krävas att man inte har nå förutfattade negativa åsikter om snurrhytten för första timmarna kommer nog att kännas konstiga och många kan nog tänka att det här är bara dynga,men ge den en ärlig chans,jag kan garantera att i likhet med skördarförarna så kommer du ALDRIG att vilja gå tillbaka till en fast hytt sen du en gång börjat köra med snurren :D
Däremot tror jag att det blir 1910 och 1010 som kommer att bli mest sålda modeller,spec 1010 kommer i ett "ny"storleksklass och kommer att sopa rent bland allt annat :!:

Användarvisningsbild

Re: JD 1510 visning

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42775 Det ingick även en hel del grejjer i standardutförande på en 1510 som man lär välja som extrautrustning till en merkostnad på 1410an.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).