ons 21 dec 2016, 23:32#425356
Läste i nån annan tråd här på sf att vatten i oljan kan förorsaka såna här problem med förstyrningsventilerna. så här såg det ut i mätglaset före jag startat upp maskin med ny olja o filter
Blir ju alltid en del kvar i tanken vid tömning och denna del blev nu överst på nivåglaset, nya oljan är helt klar och den gamla överst lite grumlig/ljusbrun.
Satte ihop allt idag, verkar som de använt begagnade delar här fast det var tal om att förnya förstyrningsventilerna,, målningen är tydligt sliten och datumet på dessa är 7.11.2013... de med plasthatt är de "nya" .
Har inte fått räkningen ännu, få se om de tar betalt till 100% för dessa..
En annan liten detalj är att bomcylindern nu inte orkar lyfta alls om jag har aggregatet längre än ca. 3m från maskin. Med aggregatet närmast maskin fungerar både lyft o sänk helt normalt. Månne de har haft löst och förväxlat chockventilerna på A och B-sidan, enligt sampo borde där vara 210bar chock på B, och 125bar på A. Orkade inte granska detta mera idag så det får bli ett samtal rill hyd.verkstan imorn..