Verkstan

växellådshaveri zetor 5245

56 inlägg 26337 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

jnsha  
#425856 Jag har workshopmanualen till 5245/6245 och försöker klura ut hur jag bifogar en sprängskiss som visar växelförate vidare ner till gaffel. Skulle även rekomendera att du postar frågan på zetorworld.com. De har hjälpt mig tidigare

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

jnsha  
#425857
bifogar en sprängskiss som kanske kan vara till hjälp från workshop manualen till 5245

Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#425883 Kanoners !

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

Ingoberra  
#425937 Det här har jag hjälpt min kompis med 3 gånger. Senast för typ 3 veckor sen. Enklast är nog å ta lös spaken å lirka tebaka sliden längst till vänster till friläge igen. Det kommer garanterat å hända igen så kapa bort lite på golvplåten så du slipper ta lös alla plåtar längst fram nästa gång.

Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#425938 Det verkar ju trots allt vara ett fel som går att fixa det här... höll på att få hjärtklappning där ett tag !

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

alias  
#425958 @husqvarna_med_sthil

Ta nu och njut av julen och samla krafter inför skruvandet och lycka till!

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#426002
alias skrev:@husqvarna_med_sthil

Ta nu och njut av julen och samla krafter inför skruvandet och lycka till!

MVH
Alias


Ja det är som det är med främmande här så jag kan inte bara dra iväg heller även trots att jag vill. Får koppla bort någon dag till med glögg och umgänge innan jag tar mig an traktorn. Tack och god jul !

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

Ingoberra  
#426096
Ingoberra skrev:Det här har jag hjälpt min kompis med 3 gånger. Senast för typ 3 veckor sen. Enklast är nog å ta lös spaken å lirka tebaka sliden längst till vänster till friläge igen. Det kommer garanterat å hända igen så kapa bort lite på golvplåten så du slipper ta lös alla plåtar längst fram nästa gång.

Högra sliden mena jag såklart

Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#426181 Nu har en sen frukost serverats här och nu måste jag avbryta julefriden och fara upp till traktorn. Bara hoppas att jag får till det !

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#426320 Nu har jag testat samtligt, fungerar inte, blir bara sämre. Nu kan jag inte röra växelspaken alls. Testat att flytta sliders i alla möjliga kombinationer me nu är det tvärstopp åt alla håll... kolsvart ute men bara att fortsätta.

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

Ingoberra  
#426323 Alla ska stå i mitten för friläge dvs spåret i dom ska unisont. Ring om du behöver support 0706066929

Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#426398 Testade med att ställa alla i mitten och mycket riktigt så har jag friläge där. Så fort jag försöker lägga i en växel är det tvärnit förutom 1án...då går det baklänges. Att jag dessutom står i en slänt av blåis där jag bara har någon dm till godo innan hela ekipaget bär iväg baklänges gör inte saken bättre.

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

husqvarna_med_sthil  
#426401 Nu har jag tagit isär detta och testat det som är möjligt, vet inte vad mer att göra...

   TS
Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

markalyckan  
#426407 Jag tror inte du fått i ettan utan du
har fått i backen. Prova på annat läge.

Avatar Fallback

Re: växellådshaveri zetor 5245

haltaolof  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426431 Hej!
Har du lyft på locket där växelföraren går ner i lådan?
Hade samma problem på en 6045, men skar upp ett hål i golvet rakt över lådan.
Sen var det bara och peta på lägena, med en stor skruvmejsel tills dom låg i linje.
Tror det var styrningen i locket som blev slitet så det blev för mycket glapp där.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).