Skotare

Stornalle

102 inlägg 57993 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re:

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42545
Slurfi skrev:
Magnus M skrev:
backman skrev:Det fans ju värmare att koppla på med slangar och snabbkopplingar som man värmde en kopparspiral .Med gasol eller med blåslampa som var väldigt effektiva.


Sån värmare hade jag på Catlastaren jag körde i lumpen. Det var -86!!

Magnus M

Yess!
Jag körde åxå Cat bandlastare med spetsplog på A8 Boden 1987-88
värmde med blåslampa, även på N88;an vår eminenta NOT, dragbil.

Hittade en sån värmare på Blocket.se
Bild

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Stornalle

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42547 va sägs om den här då?

http://ovp.forum24.se/ovp-about5300.html

En snubbe från norr som byggt den från ingenting, förutom ritningar, skalan är 1:50

Användarvisningsbild

Re: Stornalle

totte  
#42553 Det är väl bara att instämma i hyllningskören som följde efter på det forumet. Vad säger vår egen modellkung, kockums850?

Användarvisningsbild

Re: Stornalle

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42577
Bild

Avatar Fallback

Re: Stornalle

stihl  
#42915 Är det ingen som har något mer att berätta om Nallarna jag tyckte det var intresant?

Avatar Fallback

Re: Stornalle

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43818 SM 661Nallen Kostade 103 940 kr i standardutförande med ÖSA 69 T kran, år 1968 Enligt statens maskinprovning NR 1942

Avatar Fallback

Re: Stornalle

Lill Nalle  
#46855 Hejsan Stor Nalle!
Jag blev glad av att läsa om dig! jag har en Lill Nalle! som jag aldrig gör av med!
vilken nytta jag har av den! jag är skogsentrepenör och har den med på körningar i kärr och mosskanter!
jag har nyss haft den igång på ett kant hugge, där jag lastade och sen körde ut det utan problem!
har stor nytta av den också bara till att köra fram och risa stickvägar , tackvare kranen på taket går det ju så bra,

Var det en 360 eller 661 du körde? där var ju en del som skillde dom i mellan?
berätta gärna mera ? men varför hade inte stornallarna drivning på vagnen? jag har ju på framhjulen på min nalle kärra!

Användarvisningsbild

Re: Stornalle

totte  
#46857 Vi vill ha bilder av din Lillnalle om du kan ordna det! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stornalle

Lill Nalle  
#46858
backman skrev:SM 661Nallen Kostade 103 940 kr i standardutförande med ÖSA 69 T kran, år 1968 Enligt statens maskinprovning NR 1942


Är det någon som vet vad Lill Nallen kostade? jag har inte haft min sen ny! utan köpte den och har renoverat och målat på den i många timmar!

Avatar Fallback

Re: Stornalle

Lill Nalle  
#46860
totte skrev:Vi vill ha bilder av din Lillnalle om du kan ordna det! :mrgreen:

Jo visst kan du få se! men jag är ny på denna sajt så jag får läsa mig till hur jag ska göra här!

Användarvisningsbild

Re: Stornalle

totte  
#46862 Jomen visst, vi väntar tills du har fått kläm på det, förresten välkommen till forumet skulle jag ju ha sagt innan.

Tips: Här neranför rutan som man skriver inlägget i finns en flik "Ladda upp en bilaga", kolla på den. Alternativt kan du lägga upp dom i ett eget album i "Skogsbilder" eller i albumet "Maskiner" där. Du hittar "Skogsbilder" på en flik i överkanten.

Avatar Fallback

Re: Stornalle

Lill Nalle  
#46969 Här är min gamle trotjänare! som aldrig lämnar min gård!

Avatar Fallback

Re: Stornalle

Lill Nalle  
#46970 Här är det lastning hemma till vedmaskinen! smidig för med kranen på taket kan jag smyga fram o fylla vagnen bakifrån!

Användarvisningsbild

Re: Stornalle

totte  
#46973 Fint ekipage! Ser väldigt välhållen ut också, måste vara en perfekt för vedhantering och sånt. Tack för bilderna!

Användarvisningsbild

Re: Stornalle

stegmaster  
#47069 lill nalle. det hadde varit riktig kul med lite video ochså, er det möjligt?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar