Traktorer och processorer

Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

281 inlägg 91715 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42006 Oi, den var interessant, vil se nærmere på den i helga, er på tur bort nå..

Rolfo

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42280 Sjekket litt mer. Den her graveren er interresant men kanskje for tung for min traktor, 920 kg veier den. Så kommer stegmatern i tillegg.. Det finns en modell Mikrus 7T som er lettere..

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42282
Rolfo skrev:Sjekket litt mer. Den her graveren er interresant men kanskje for tung for min traktor, 920 kg veier den. Så kommer stegmatern i tillegg.. Det finns en modell Mikrus 7T som er lettere..

Rolfo


Det er den som er den lengst vekk på det bilde jeg la ut tidligere. Disse maskinene har utskyt som standard(en kan også kjøpe et ekstra), samt at det er opplegg for ekstrahydraulikk uttak. De kan også monteres med triangel kopling som jeg ser du har til din traktor, men er ikke sikker på om det er så lurt p.g.a tyngden og belastning ved graving

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42445 Stegmaster, jeg funderer litt for tiden. Vil ikke bruke penger på noe som ikke passer eller jeg ikke blir fornøyd med. Det jeg primært ønsker er en maskin til med stegmaster på. Når du bytter til RS25 selger du den du har til meg? :wink:

Så til maskin, vil jeg bli fornøyd med en Vimek 404 tror du? Hva må man gi for en Vimek? Kanskje prisen gjør at en 3.8 t graver er å foretrekke?

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42466 en ny vimek 404 koster over 1mill. så du må nok vente noen år før de kommer under 500000,- brukt, og det er vel heller ikke akkurat billig. Noe bytte til rs25 blir det ikke noe av, det jeg har fungerer utmerket for meg
La merke til at kvistkraften på rs25 kun er høyere en på min når du kobler ut wirerullene(og da blir tregere p.g.a større sylinder). Når de først skulle forandre på noe burde det heller vært et litt større klippgiljotin, som den de bruker på de større samleaggregatene. Det som tar mest tid er nå fra tre til tre, ikke selve kvistningen, det går mer enn fort nok for meg.

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42468 Oi, koster en Vimek så mye.. Da tror jeg jeg glemmer den for ei stund. At du er fornøyd med stegmastern ser jeg jo, derfor føler jeg meg trygg på at den også vil funke for meg. (jeg ventet selvsagt ikke at du skulle selge din, et skudd i mørket :smile: )

Har søkt litt på brukte minigravere. Stort utbud egentlig. Hvor liten kan jeg tøre å ta den, er 2,5 tonn for liten? Gummibelter er vel ok, må vel skiftes på de fleste som har gått over 3000 t.

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42471 Du bør nok ikke kjøpe mindre enn 3,8 t min er 4,5t, hvis du skal kunne kjøre i terrenget(understellet minker jo i takt med størrelsen på maskinene). Jeg ville helst ha stålbelter når jeg kjøpte min, da min ikke brukes i næringsvirksomhet , hvor det ofte kreves gummibelter. Fordelen med stålbelter er at maskinen blir mer stabil ved sving og levetida er også mye lengre, samt du får litt bedre grep ( stålbelter kan også kortes inn med en lenk hvis det skulle bli nødvendig).Da det som sagt ofte kreves gummibelter av entrepenøerer(for ikke å ødelegge asfalt ) blir det færre og færre maskinen under 5t med stålbelter, men noen er det og er du heldig finner du kanskje en med stålbelter med påskrudde gummiklosser, da er jo belteplatene som nye under hvis den har gått med disse på hele tiden

Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42472 ta en titt på videoer og pdf filer på denne web adressen
http://www.mjunttila.fi/
Her burde det være inspirasjon til Nord Norges Reodor Felgen :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42521 Ja den var fin! Det er vel en klipp han har laget, ikke kvisting. 140 kg, enkel og grei, kan også laste med den. Han er nok mer Reodor enn meg :lol:
Du sporer opp det meste :surp:

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42539 hvis du ser på griparmene så er det laget kvistestål på disse samt en toppkniv, og dermed kan man kviste ved å gripe rundt treet ved roten og løfte aggregatet opp langs stammen så langt man når med kranen(kvistdim. er nok noe begrenset). lå du merke til den mekaniske tilten?
Dette kunne sikkert du laget en variant av selv til en billig penge.
var ikke prisen ca 4000eur. blir vel ca 37000,-nok

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42568 Skal studere den nærmere. Har problemer med avspillingen av videon, antakelig min Firefox som ellers er utmerket.
Det er vel en "småbrukers processor", haha

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42574 Jag har åxå Firefox, jag högerklickar på filen, Save link as..., sparar den på Desktop, minimerar Firefox
och klickar igång filmerna där.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42575 Klart häftig manick.
Bild

Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

totte  
#42576 Jepp, så fick jag göra i Firefox även på Macen, det är nåt med formatet på vissa wmw-filer som gör att dom inte vill visa direkt i webbläsaren, har inte kommit underfund med vad det är, men det är säkert Microsofts fel 8) .

Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42583
Rolfo skrev:Skal studere den nærmere. Har problemer med avspillingen av videon, antakelig min Firefox som ellers er utmerket.
Det er vel en "småbrukers processor", haha

Rolfo

Er du på veg inn i proffsklassen?
Er det info om stora maskiner som gjelder nå? :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).