Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889122 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

skogh  
#423620 51611497958670818 vart kommer du i från @olav ? fräck dialekt \M/

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Blivande snickare  
#423642
skogh skrev:51611497958670818 vart kommer du i från @olav ? fräck dialekt \M/

Österbotten, Finland[emoji2]

Plats låter jag va osagt men tippar runt Pedersöre trakten?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Olav  
#423645 PEDERSÖRE ÄR NOG 7 RÄTT PÅ LOTTO!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Blivande snickare  
#423648 Haha! :grin:
Efter ett år i dragsvik lär man sig höra skillnad till och med som nylänning! ;)
Hemförlovning i morgon :-BD

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#423659
Olav skrev:Livet som trädfällare....

Bra jobbat @Olav , och en härlig dialekt :-BD

Men nästa gång vil vi se lite sågning ochså :wink:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#423665
Carlfritidshuggare skrev:Någon som kan förklara vitsen med metoden att sätta samman de två träden (eller så kanske de satt ihop sedan innan)?


Jag skulle kunna tänka mig att han har satt samman träden för att nyttja den högra som säkringsvikt, då den vänstra verkar ha ett kraftigare grenöverhäng åt vänster.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Carlfritidshuggare  
#423842
Hema skrev:
Carlfritidshuggare skrev:Någon som kan förklara vitsen med metoden att sätta samman de två träden (eller så kanske de satt ihop sedan innan)?


Jag skulle kunna tänka mig att han har satt samman träden för att nyttja den högra som säkringsvikt, då den vänstra verkar ha ett kraftigare grenöverhäng åt vänster.


Aha. Gäller att räkna rätt då;). Annars går två träd åt fel håll. Verkar smidigare med vinsch men jag har fått en plausibel förklaring. Tack Hema.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425307 Noken som ser på han karen her:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

alias  
#425312
can skrev:Noken som ser på han karen her:


Kan omöjligt vara in infödd jänkare, han kunde ju böja på både ryggen och knäna - och försvarade sig vid andra eller tredje trädet med att stubbhöjden skulle varit ännu lägre om det inte vore för en sten invid stambasen (tyckte stubbhöjden var, med amerikanska mått mätt väldigt låg). :shock:

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

isteskog  
#425314 Säkert en mexican .... :wink:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#425315 Hanses far (eller farfar) utvandrade från Småland - bara så ni vet det :grin:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#425370
jannee skrev:Hanses far (eller farfar) utvandrade från Småland - bara så ni vet det :grin:


Småland i Mexico? :lol: :lol:

Blev ochså förvånad över stubbhögden, men ni vet ju att New England är hem till USA's Smålänningar. Där finns andra tradionar än på andra sidan av Appalachians där horisonten är låååångt borta. Dom som blev kvar på New Englands landsbygd och inte sökte västerut är annorlunda än dom som drog. :wink:
Om jag skulle slå mig ner i USA skulle jag gjort det i New England, i Maine, Vermont eller New Hampshire.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425390 Men er ikkje sagå hans littegrann stor? No er det jo ikkje så mykje kvisting da, mest felling og kapping men likavel.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#425608 Det ska vara stora sågar i Staterna. :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425617 Ja sant det :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).