tis 28 feb 2017, 15:58#441621
Björn T skrev:Svar till knaggen. Jag vet inte var du bor men du är alltid välkommen hem till mig och prova min trimmade 362 c-m som jag har svarvat av cylindern på och slipat upp kanalerna och ny ljuddämpare.
Svarva ner cyl foten hur många tiondelar? slipat upp kanalerna? ny ljuddämpare ännu mera?..
kollat squis band före och efter ?.
Så som du har gjort ger marginellt med effekt , normalt är att man först kollar vad squis bandet säger sen svarvar man ner foten med lika mycket som squis bandet säger och då får man att kolven slår i toppen .
då måste man fräsa ur toppen tills den går fri och det gör man utan fotpackning, sen när den går fri så mäter man squisbandet med fotpackning ,och då har man minskat volymen i förbrännings rummet och fått lite mera fjong i motorn .
Och förutsatt så har man mätt porttider med en gradskiva innan man svarvade ner cylfoten.
för det är efter man har svarvat ner foten som det roliga börjar hjärt lung räddningen av motorn.
sen om man skall ha bang for the mony så ändrar man tändningen då den är åt helvet för lågt ställd.
Proffs Huggare