Motorsåg och handhållet

XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

43 inlägg 24856 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Hema  
#418804 Kan det leda till lite prispress vore det inte fel. Pratade med en HVA ÅF för inte så längesedan angående deras nya kedja, vilket vi båda tyckte var kul att HVA verkligen satsade och så nämnde han deras nya soppa, men där var han inte lika positiv.. Vi får väl se vart det landar.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

SawTroll  
#418973 Jeg ble nettopp fortalt at i hvert fall en lokal Husqvarna forhandler selger Aspen til redusert pris - regner med at det handler om å rydde lageret før introduksjonen av XP Power?

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422600 Är OKQ8 2T bensin i dunk sämre än Aspen på något sätt?

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

anersimyra  
#422604 Jag kör både och och märker ingen skillnad. Men jag vet att folk som flyger ultralätt upplevde problem med OKQ8.

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Göt  
#422605 Rent praktiskt har jag provat båda och jag tycker att OK soppa fungerar lite bättre, är lite mer driv i sågen. Du vet väl om att OK har sin soppa på pump i Djurås. Jag har inte varit dit än, ska samordna det med en annan resa.

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422606
Göt skrev:Rent praktiskt har jag provat båda och jag tycker att OK soppa fungerar lite bättre, är lite mer driv i sågen. Du vet väl om att OK har sin soppa på pump i Djurås. Jag har inte varit dit än, ska samordna det med en annan resa.

He he, jo det vet jag nog om! Har bara 4 km dit, är min husmack sen 30 år [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Göt  
#422607
Uvskogen skrev:
Göt skrev:Rent praktiskt har jag provat båda och jag tycker att OK soppa fungerar lite bättre, är lite mer driv i sågen. Du vet väl om att OK har sin soppa på pump i Djurås. Jag har inte varit dit än, ska samordna det med en annan resa.

He he, jo det vet jag nog om! Har bara 4 km dit, är min husmack sen 30 år [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Har du nån aning om hur mycket den kostar i pump

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422609 Nä inte på rak arm, ska förbi där om en halvtimme, kollar då.

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422614 21,84 kr/l Typ halva priset mot dunk.

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Göt  
#422637 Det var en rejäl skillnad Tack för att du tittade :-BD ^:)^

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Andreas L  
#447924 Hei!
Jeg er på min 9. dunk nå, og på de to siste dunkene har sagene stoppet når jeg har kommet til de siste 5 literne i dunken. Det har bare vært å begynne på en ny dunk, så har sagene gått fint igjen. Noen flere som har opplevd dette, eller er det bare mine dunker :roll:

Avatar Fallback

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Hema  
#447952 Låter inte bra.

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447999 Det får du nog ta en titt på innan nåt skadas..

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

anersimyra  
#448041
Andreas L skrev:Hei!
Jeg er på min 9. dunk nå, og på de to siste dunkene har sagene stoppet når jeg har kommet til de siste 5 literne i dunken. Det har bare vært å begynne på en ny dunk, så har sagene gått fint igjen. Noen flere som har opplevd dette, eller er det bare mine dunker :roll:

Det låter underligt. Men jag var med om något liknande. 1997 köpte jag en högtryckskompressor avsedd för fyllning av andningsluft. Valet av bränsle blev förstås blå Aspen med tanke på de betydligt renare avgaserna gentemot handelsbensinens avgaser. Men kompressorn vägrade starta på Aspenbränslet. Jag tänkte först inte på att bränslet kunde vara problemet utan lämnade in maskinen för översyn. Mekanikern bytte bränsle till handelsbensin och då startade den direkt utan problem. Jag körde en tid på handelsbensin men bytte åter till Aspen, och startproblemet återkom. Men efter några turer med bränslebyten har jag nu enbart kört Aspen utan att maskinen har krånglat genom åren. Om problemet verkligen var bränslerelaterat vet jag egentligen inte säkert. Under en tid förekom uppgifter på nätet om att flygare av ultralätta flygmaskiner fick problem med okq8 bränsle. Men påståenden på nätet blir snabbt sanningar, oavsett om de stämmer, eller inte. Vad jag menar är att ditt sågproblem kan bero på annat än bränslet.

Användarvisningsbild

Re: XP Power 2, egen alkylat från Husqvarna

anersimyra  
#448044 Om det är bränslet som är orsaken är detta enkelt att kolla genom att tanka upp en annan såg ur dunken. Fungerar den är ju problemet inte bränslerelaterat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).