Traktorn i skogen

Billliga lastare från "Mixconsult"?

12 inlägg 5467 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Billliga lastare från "Mixconsult"?

widetrak  
#420861 Det annonseras lastare och tillbehör på blocket från en firma som heter Mixconsult AB. Jag har pratat i telefon och fått offert mejlvägen på gafflar och balgrip men jag hittar inga uppgifter på företaget. Någon som handlat av Mixconsult?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

widetrak  
#420862 Blocketlänkar är färskvara men jag lägger upp ändå https://www.blocket.se/vasternorrland/F ... 2.htm?sa=1

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

Göt  
#420879 Det är oerhört billigt mot att köpa en annan lastare och numret är okänt enligt hitta.se jag skulle nog vara lite försiktig

Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

Vardon  
#420887 Här frågar de sig ungefär samma sak på maskinisten
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=62&t=285539

Ett bolag jag inte hittar information om som utger sig för att vara Aktiebolag. Kan innebära att det är nytt absoult... Jag hade definitivt ringt Skatteverket och se om de finns...

Hittar ingenting om telefonnummret som så... Det kan finnas massor med förklarling till allt detta men jag hade inte betalat något förrän jag haft prylarna hemma om jag säger så..

Leverans och montering söder som sundsfall för 1950 kr. Låter väldigt billigt...

Jag är skeptisk..

Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

widetrak  
#420952 Nu bor jag så till att jag kan hämta och betala vid leverans. Men visst är jag skeptisk. Jag ringde och pratade och fick mejlsvar, googlade då på säljarens namn vilket gav... intressanta resultat. Generellt vad händer om du köper grejer med kvitto och allt men bolaget är inget bolag, betalar inte in moms etc?

   TS
Avatar Fallback

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

jannee  
#420966 Har du kvitto på vad du erlagt och inte har någon orsak att betvivla säljarens ärlighet/uppriktighet är du fri från allt vidare ansvar.
Du kan få problem med eventuella garantiåtgärder om säljaren går i kk eller på annat sätt försvinner från marknaden.
Något du bör betänka är att billigt är billigt i ALLA bemärkelser, finns ALLTID någon orsak till att något är billigt.
Fifflar man med momsen är det enkelt att sälja 20 % billigare utan att det svider 😡
Kvalitet, olagligt förvärvande och utgående varor kan vara några orsaker, men också som Skoda gjorde i början - prisa in sig på marknaden.

Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

widetrak  
#421252 Av bilderna att döma är dessa samma som Mixkonsult säljer. Polsk tillverkare.
https://www.blocket.se/stockholm/Balgri ... 5.htm?aw=1

Svar från firman.

Hej,
Balgrip kostar 6750 sek
Pallgaffel kostar 4750 sek
Det är netto priser.
Fri frakt
Ja det är vi. VAT. 2910210646
Hälsningar Karolina



2016-11-29 17:30 GMT+01:00 Rolf Aronsson <rolf.aronsson@gmail.com>:
Hej,
Jag är intresserad av balgrip rundbal 700 kg och pallgaffel 2,5 ton, båda med SMS/Trimafäste.
Pris + frakt till Sundsvall?

Är ni registrerad för moms?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

svampbob  
#421314 Nu har jag lärt mig något nytt, att kolla momsregistreringsnummer.

Fick svar enligt nedan.

Ja, giltigt momsregistreringsnummer

Medlemsstat PL
Momsregistreringsnummer PL 2910210646
Tidpunkt då förfrågan inkom 2016/12/02 07:35:02
Namn ARKADIUSZ DĘBY
Adress TADEUSZA KOŚCIUSZKI 15A
18-500 KOLNO
Referensnummer WAPIAAAAVi-PkYkl

Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

widetrak  
#421315 Bra. Var kollar man sånt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

widetrak  
#421317 Om man köper från Polen, köper man momsfritt i Polen och betalar in svensk moms på beloppet då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

jannee  
#421319 Ring skatteverket så får du svar på båda frågorna :grin:

Användarvisningsbild

Re: Billliga lastare från "Mixconsult"?

svampbob  
#421368 Här via Skatteverket kollade jag.

http://www.skatteverket.se/foretagochor ... 01592.html

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).